Re: Znikanie obrazu z monitora

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 15:16:34 MET DST

Użytkownik "KARO" napisał:

> obraz zniknął na ułamek sekundy, za chwilę chwilę zniknął na sekundę i
> zaczął tak migotać (znikać: cały ekran czarny, i znowu się pojawiał)

Tak mi się przypomniało: u mnie w firmie też jest jeden taki monitor
(Samsung SyncMaster 700p Plus). Od czasu do czasu (średnio raz w tygodniu)
występuje u niego to samo zjawisko - i to już tak od prawie dwóch lat. Jak
widać monitor ciągle pracuje i chyba (mam nadzieję) nie zamierza jeszcze
paść.

I jeszcze inna sytuacja z innym monitorem. Kiedyś coś takiego mi się robiło,
gdy kabel VGA był lekko zjechany. Prawdopodobnie jakaś żyła była pęknięta i
następowały zaniki obrazu. Wymiana kabla rozwiązała problem. Może się też
zdarzyć, że masz jakieś mikropęknięcia na płycie monitora tuż przy gniazdach
zasilających (albo np. zimne luty) - mogą dawać o sobie znać dopiero w
określonych sytuacjach, np. przy odpowiednim nagrzaniu i delikatnym
odkształceniu obudowy.

Pozdrawiam,
Sniper