RAID

Autor: Pink (pink25_at_wp.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 11:23:05 MET DST

Witam
Jestem posiadaczem płyty MSI KT3 ULTRA ARU czyli zawierajacej kontroler
RAID. I tu rodzi sie problem. W tej chwili mam podłączone 3 dyski w
"standardowe" kanały IDE. Dysk, z którego startuje system, (win 2000)
podzielony jest na 2 partycje.
Czy jest mozliwe zrobienie czegoś takiego......? Chciałbym pozostawic dysk
systemowy tam gdzie jest (nie przepinać) a jeden z pozostałych dysków wypiąć
ze "stadardowego" kanału IDE i wpiąc do kanału z RAIDEm.
Następnie chciałbym utworzyć RAID 0 (striping), w którego skład wchodziłby
cały nowo przepiety dysk oraz pierwsza partycja (z systemem) z dysku
podłączonego do standardowego kanału IDE. Czy da sie to zrobić ?.
Zalezy mi tez na tym aby cała operacja dokonała sie bez utraty systemu. Nie
chce od razu eksperymentowac bo boje sie, że stracę system...

1) Nie wiem czy wogole mozna tworzyc raidy z dysków nie wpiętych w "
dodatkowe" kanały ?
2) Czy zapinanie dysków w RAIDy (pod win 2000) wiąże się z ich formatowaniem
?.
3) Po co jest dyskietka (od RAIDU) dołączona do płyty ?
4) Jak bardzo odczuwale jest przyspieszenie operacji dyskowych w raidzie 0
?.

Prosze o pomoc

Pozdrawiam
Pink