Re: AMI vs AWARD

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 21 Aug 2002 - 13:54:22 MET DST

Użytkownik "Bogdan" <bogdan_at_formica.pl> napisał:

> Award daje najwieksze mozliwosci konfiguracji kompa i najbardziej
> przejrzyste menu.

Tutaj się nie mogę zgodzić. Jak wcześniej pisałem, kiedyś również byłem
zwolennikiem Awarda, ale po ostatnich zmianach rynkowych nie mam jakiegoś
mocniejszego zdania na ten temat. Zarówno AMI jak i Award robią bardzo dobre
BIOS'y, na tyle do siebie podobne, że coraz trudniej je odróżnić. I nie mogę
się zgodzić, że Award jest lepszy dla overclockerów. Każdy BIOS zanim
zostanie wgrany do kostki EEPROM jest dostarczany przez producenta BIOS'u do
producenta płyty głównej w postaci kodu źródłowego. Producenci sami dokonują
kompilacji decydując, które z dostępnych funkcji mają być dostępne z poziomu
tradycyjnego menu BIOS'u. Często też na tym etapie wprowadzają własne
poprawki i udogodnienia (czasami błędy) mające poprawić współpracę z
konkretnymi modelami płyt głównych. Dlatego w temacie overclockingu mam
jedno zdanie: wszystko zależy od zamiarów producenta płyty - jeśli planuje
wypuścić model specjalnie do takich zastosowań - udostępnia użytkownikom
całą masę zaawansowanych opcji; jeśli planuje wypuścić płytę dla
"początkujących" - upraszcza menu do niezbędnego minimum. A jeśli ktoś i tak
chce dotrzeć do wszystkich funkcji, może to zrobić przy pomocy jakiegoś
programu do edycji ustawień BIOS'u - tam znajdzie wszystko co producent
przewidział (choć ukrył) - wtedy od tego ogromu pojęciowego może rozboleć
głowa.

Pozdrawiam,
Sniper