Re: Dziwny problem !

Autor: Janek (jan.bak_at_wp.pl)
Data: Wed 21 Aug 2002 - 09:44:07 MET DST

Użytkownik "kimeRb" <kimerb@_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:3d62e2cf_3_at_news.vogel.pl...
> podczas kopiowania win xp
> buforuje dane stad te zwalnianie,
> najlepszym sposobem na to jest instalacja cacheman'a
> [ http://www.outertech.com/ ]
> jest tam opcja,w ktorej wylaczyc buforowanie
> [ w moim przypadku pomoglo ]
> jak nie pomoze to daj znac :)

Ja domyślam się o jaki efekt mu chodzi.
U mnie nawet na najlepszej maszynie denerwujące jest to, że gdy wykonywane
są operacje kopiowania lokalne czy sieciowe pojawianie się samych nowych
okien typu Mój komputer trwa wielokrotnie dłużej niż w Windows 98SE z
"przyspieszaczami".
Ale choć w XP one pojawiają się później a w98 szybciej to w W98 i tak nic
nie da się przez chwilę z nimi zrobić. I ta "chwila" dostępności w XP jest
krótsza.

Typowo powinienem mu zaproponować: więcej RAMu, wyłączenie buforowania,
zainstalowanie programu typu: RAM Idle -"oczyszczacza pamięci".
Ale ja jestem po takich "przejściach" i one wniosły zbyt mało.
U mnie różnica działania w tym w/w kłopocie pomiędzy starym P3 450MHz 128MB
RAM, a nowym P4 2GHz 512MB RAM jest zatrważająco mała.
Stąd moja opinia że XP : bardzo skomplikowane, o mnóstwie nowych funkcji
(głownie związanych z ochroną danych przed utratą po zawieszeniu) potrzebuje
wydajniejszego komputera niż W98.
XP jest swietnie zareklamowane, nie robi "blue screnów", ale wywala często
(choć samo naprawia się bez restartu) i dlatego nie zmienię go z powrotem na
W98.
Explorer jest tak samo do d*** jak we wcześniejszych wersjach, dlatego ja na
okoliczność długiego "mielenia" dyskiem do następnych operacji plikowych
używam Windows Commandera 5-ten potrafi odstęp mieć natychmiast, a explorer
czeka i czeka....
Stąd moje zdanie: "ten typ tak ma". Chciałbym aby SP1 wymienił explorera na
lepsze coś.

Ja już po miesiącu na 2 maszynach robiłem reinstalację XP z formatowaniem
dysku. Ogromne zaskoczenie, że XP j*** się tak samo jak W98, a dostępne
naprawiacze instalacyjne problemu nie rozwiązały.

A co do Intela i innych. Podejrzewam, ze istnieje silna współpraca Microsoft
i Intel - Windows jest optymalizowane dla procesorów Intela, stąd
konkurencja czasami działa gorzej.