Re: AMI vs AWARD

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 20 Aug 2002 - 15:36:51 MET DST

Uzytkownik "Aneta" <anetka8_at_wp.pl> napisala:

> Czesc, jak to jest z biosem do plyty Shuttle AK31?
> Na jednych stronach pisze ze jest to Award na innych ze AMI...

Problem wynika pewnie z tego, ze autorzy tych stron czesto nie zwracaja
faktycznie uwagi jaki BIOS jest zainstalowany a jedynie patrza na kostke z
napisem. Nie wiem, czego ale ostatnio bardzo czesto spotykam sie z sytuacja,
wg której nalepka na BIOS'ie sugeruje na producenta Award, AMI lub Phoenix,
natomiast faktycznie zainstalowany BIOS pochodzi z innej firmy.

Wlasnie skladam komputer na plycie MSI -6337 LE5. Z ciekawosci zajrzalem do
srodka: BIOS z naklejka Phoenix, tymczasem faktycznie zainstalowany: Award.
Niedawno mialem sytuacje podobna: kostka z nalepka Award, zainstalowany AMI.
Nie wiem skad taka sytuacja, ale to chyba jakies "uproszczenie" ze strony
producentów.

> Wogole ja obecnie mam plyte Shuttla (stara jakas) i na niej pisze
> AMIBios a rzeczywiscie mam Awarda :)

Patrz wyzej.

> Wogole ktory Bios jest "lepszy" ?

To chyba indywidualne zdanie kazdego z "grzebaczy". Niektórzy wola Awarda,
inni AMI. Kiedys AMI znaczaco odstawal poziomem od Awarda (to moje osobiste
zdanie). Teraz sytuacja wg mnie zmienila sie na korzysc AMI, chociaz oba sa
juz tak do siebie podobne, ze ciezko o porównania.

Jedno, co wiem z doswiadcznia: AMI robi lepsze flashwritery do BIOS'ów -
obsluguja wiecej ukladów niz produkcje Awarda.

Pozdrawiam,
Sniper