Re: Scandisk zawiesza komputer, problem z dyskiem!

Autor: PioZ (pioz_at_go2.pl)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 21:38:40 MET DST

> Natomiast nie wiem jak sprawdzic napiecie zasilacza. jestem lekko zielony
w tych sprawach.

http://www.almico.com/speedfan406.exe
to freeware, opróczjeszcze kilku przydatnych funkcji pokazuje napięcia,
ideałem byłoby: 3.3, 5 i 12
jeśli wartości troche się różnią nie ma paniki ale jeśli zamiast np 3,3
będzie 3 to czym prędzej wymień zasilacz.

> Jednak w tej chwili najwazniejsze jest dla to zeby zablkowac ten
uszkodzony klaster!

jeśli problem leży w samym dysku to można próbować go reanimować ale na
Twoim miejscu spróbowałbym najpierw ustalić dlaczego się w ogóle pospuł. bo
jeśli wadliwe są inne podzespoły to na swoim kompie niewiele zdziałasz.
jeśli to tylko dysk jest wadliwy spróbuj go sformatować a nuż widelec
pomoże.
a najważniejsze (i dlatego na końcu :-) ) jeśli dysk jest na gwarancji to
leć z nim szybko do serwisu! nowy dysk NIE MOŻE mieć badów.