Re: Scandisk zawiesza komputer, problem z dyskiem!

Autor: semp (semp_at_semp.prv.pl)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 22:52:34 MET DST

In article <3d5ff7d8$1_3_at_news.vogel.pl>, pioz_at_go2.pl says...
> jeśli wartości troche się różnią nie ma paniki ale jeśli zamiast np 3,3
> będzie 3 to czym prędzej wymień zasilacz.

THX sprawdze tym programikiem.

> jeśli problem leży w samym dysku to można próbować go reanimować ale na

wlasnie - jak?

> Twoim miejscu spróbowałbym najpierw ustalić dlaczego się w ogóle pospuł. bo
> jeśli wadliwe są inne podzespoły to na swoim kompie niewiele zdziałasz.

wlasnie proboje dojsc, ale jak juz pisalem jestm zdeczka zielony w tych
sprawach

> jeśli to tylko dysk jest wadliwy spróbuj go sformatować a nuż widelec
> pomoże.

to bylo tak.
kupilem IBMDTLA 40 GB, tamten mial wysyp bad sektorow, wiec odeslalem go
do producenta a w innym sklepie kupilem nowego samsunga. ten samsung po
paru tygodniach tez zaczal sie sypac, w miedzyczasie firma z
przeprosinami odeslala mi IBM DTLA i wlasnie w ramach przeprosin dostalem
60 GB (58,2 GB)zamiast 40 GB. 6 miesiecy pozniej, Kiedy samsung mial juz
7(!) bad sektorow zdecydowalem sie przeniesc ze wszystkim na tego IBMA 60
GB. (58,2 GB) Juz samo to bylo ogromnym ciosem, bo musialem
przeinstalowywac wszystkie drobne programy, ktorych mialem pelno,
przenosic spersonalizowane foldery itp. Wkurzylem sie niemilosiernie, do
dzisiaj jeszcze wszystkiego nie doinstalowalem. ( a bylo to w polowie
lipca 2002). Moje WIN98 co jakis czas sie wieszaly, nawet przy tak
banalnej czynnosci jak ruch myszka, ale pomyslalem ze to normalne, bo jak
kiedys przurzucalem sie z Win95 na win98 SE to tez z poczatku tak mialem,
ale pozniej zwisy ustaly. Nawet mi to specjalnie nie przeszkadzalo, bo
komp znowu nie wieszal sie tak czesto (ale sie wieszal!) jednak dzisiaj
kupilem nowa nagrywarke i zauwazylem, ze komp wiesza sie podczas
wypalania plyty. (prbowalem kilku predkosci, najpierw myslalem, ze to
wina kiepskich nosnikow, ale sprobowalem nawet tych drogich TDK i tez sie
wieszal!) Normalnie by mi te zwisy nie przeszkadzaly, ale teraz nie moge
wypalic zadnej plyty, a z takim jednym czlowiekiem chcialem powymieniac
sie kilkoma odcinkmi x-files (okolo 11 CD) :) i nic nie moge wypalic.
Dlatego spraw priorytetowa jest dla mnie wyeliminowanie tego bledu, a
dopiero pozniej zaczne sie martwic jak zapobiegac awariom tego dysku w
przyszlosci, najpierw musze wypalic te 11 plytek.

> a najważniejsze (i dlatego na końcu :-) ) jeśli dysk jest na gwarancji to
> leć z nim szybko do serwisu! nowy dysk NIE MOŻE mieć badów.

Nie mial badow. W sumie nadal ich nie ma, bo scandisk nie chce oznaczyc
tego klastra jako BAD , bo jak do niego dochodzi to sie wiesza. (nawet
nie wime tak na dobra sprawe czy ten klsater jest uszkodzony, czy po
postu scandisk wiesza sie z innych przyczyn)
pozdrawiam
semp.