Re: Pomocy...

Autor: Wojtek (nick0000_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 19:03:33 MET DST

> Z mojego doswiadczenia te recovery co daja z kompem zamiast
orginalu nigdy
> nie pracowalo. Moze do drobnych problemow. Powaznego problemu
nigdy recovery
> nie zreperowalo.
> Firmy daja recovery disk, bo musza dac jezeli sprzedaja kompa z
> zainstalowanym systemem.

Bajki opowiadasz, używałem thinkpada 600E. Był dostarczony z
recovery W98 i W95OSR2. Preinstalowany W98 ale użytkownik mógł
zgodnie z licencją zainstalować dowolny byle jeden. Przy
rewelacyjnej jakości wynalazku M$a robiłem recovery chyba 4 razy.
Wyglądało to tak: wkładasz CD komp bootuje musisz podać tylko numery
seryjne wychodzisz na ok 30-45 minut i masz po powrocie komp. nówka
jak z pod igły.Wszystko sterowniki, soft producenta.

> Nie daja orginalu systemu na cd, bo nie wykupily
> "copy right" . Stalo sie to po przegraniu przez Microsoft procesow
> zarzucajacych monopolizacje rynku.

Znów BZDURA!
Po pierwsze : prawa autorkie obejmują produkt (windows) a nie jego
nośnik! Przeczytaj lincencję. Jeśli byłoby tak jak piszesz bez "copy
rights" to wszyscy użytkujące takie systemy byliby piratami i
złodziejami a producenci PCtów ich wspólnikami.
Po drugie : zdrowia szczęścia pomyślności z instalacją takiego
NT,W95, W98 na laptopie. Recovery ma po pierwsze pomóc użytkownikowi
w odzyskaniu systemu w łatwy sposób. Zgadza się że takie płyty
utrudniaja instalację danego OSa na innych maszynach bo zawierają
zazwyczaj program producenta ktory identyfikują sprzęt (można to
obejść - próbowałem).
Osobiście nie widzę ŻADNEGO problemu z przygotowaniem recovery dla
XP.

A teraz do rzeczy czyli info dla pokrzydzonego:
Jeśli posiadasz na ORYGINALNE recovery to po prostu skopiuj swoje
pliki które są dla Ciebie istotne, odpal recovery i nie baw się w
naprawę czegoś takiego ja W9x. Strata czasu.
Jeśli chcesz instalować z CD M$a to ściągnij ten soft z internetu i
uzupełnij potem.
http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_sc_home.jsp

Pozdr.

Wojtek