Re: Pomocy...

Autor: Kazik Zmijowski (kazzzmij_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 20:22:26 MET DST

On Sun, 18 Aug 2002 15:48:11 GMT, "Krzysztof" <zajkomi_at_yahoo.com>
wrote:

>Format oczywiscie zniszczy wszystko.
>Zainstaluj Windowsa bez formatowania.
>Zanim jednak zaczniesz instalacje zmien nazwe pliku win.com.

Format zniszczy wszystko jezeli ma tylko jedną partycję na dysku.
Reinstalacja na stare Windows często nie usuwa problemów, a czasami
dodaje nowe podmieniając np. część nowych bibliotek instalowanych
przez aplikacje.
Katastrofa może nastąpić również jeżeli np. w międzyczasie były
instalowane nowe wersje IE czyli jednoczesny upgrade jądra Win.

>Z mojego doswiadczenia te recovery co daja z kompem zamiast orginalu nigdy
>nie pracowalo. Moze do drobnych problemow. Powaznego problemu nigdy recovery
>nie zreperowalo.
>Firmy daja recovery disk, bo musza dac jezeli sprzedaja kompa z
>zainstalowanym systemem. Nie daja orginalu systemu na cd, bo nie wykupily
>"copy right" .

Nie wiem o jaką Toshibę chodzi, ale do starych dodawane były płytki CD
(a przy jeszcze starszych to na dzień dobry trzeba było sobie zrobić
np. kopię instalacji systemu na +/- 25 dyskietkach - nigdy mi się nie
zdarzyło żeby później któraś z nich nie padła ;-)) ze standardowymi
instalacjami Windows uzupełnionymi o sterowniki do określonego modelu.

Obecnie dają recovery które działają na zasadzie kopii obrazu dysku,
więc przywracają stan niejako z momentu zakupu ( o ile pamiętam to
czasami nawet przywracają oryginalne partycjonowanie dysku, więc
trzeba z tym uważać:-)).

Jeżeli "Grzegorz Kaliński" <edwin_at_priv.ckp.pl> nie posiada
oryginalnych płyt CD do notebooka, a ma założone dwie partycje na HD
(lub możliwość przerzutu danych siecią na inny komp, ale z tym trochę
więcej zachodu) to powinien:
1. Dla bezpieczeństwa skopiować całość partycji C: (systemowej) na np.
D:, ewntualnie zrobić kopię Ghostem itp.
2. Ściągnąć z internetu (np. z http://www.toshiba-tro.de) sterowniki
do posiadanego modelu i do odpowiedniego systemu operacyjnego i
rozpakować to na D:.
3. Przy starszych systemach potrzebna byłaby jeszcze dyskietka
startowa z obsługą CD.
4. Odpalić kompa z dyskietki, zrobić format C:
5. Zainstalować nowy system upgradując sterowniki, a zaczynając od
zasobów płyty głównej, sterowników HDD, później cała reszta.
6. Jeżeli któryś z driverów sprawiałby problemy, ewentualnie
brakowałoby sterowników dla sprzętu dodatkowego (kart PCMCIA itp) to
można wykorzystać kopię bezpieczeństwa wskazując ręcznie odpowiednie
pliki inf i resztę ze starych katalogów systemowych.
7. Zainstalować te programy narzędziowe Toshiby które będą mu
potrzebne.
8. Na koniec skonfigurować system, poinstalować aplikacje użytkowe i
zrobić kopię zapasową obrazu partycji aby wiecej takich "męczarni" nie
przechodzić.

Pozdrawiam,

Kazio