Re: Tania karta graficzna

Autor: Krzysiek (silverman_at_oldschoolmotherfucker.com)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 18:11:08 MET DST

"Sniper" <Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl>, wrote in

> Skąd ta teoria?

TO nie teoria to fakty.

> Chyba Rivy TNT2 na oczy nie widziałeś.

Szczegolnie ze mialem kiedys w kompe :)

> Pewnie widziałeś gdzieś wykres wydajności w gazecie, gdzie podziałka
> miała 2 cm długości, bo wtedy faktycznie obie karty mają podobne
> wydajności

Nie obchodze mnie wydajnosci podawane w gazetach, tylko realne osciagi w
grach.

> Nie tak "nieco", bo sporo jak na takie prędkości.

25MHz na GPU to zdecydowanie symboliczna ronica, szczegolnie gdy gf2 mx
podkrecal sie do takiego samego poziomu bez problemu.

> Poza tym ma również dużo szybsze taktowanie kości pamięci niż normalny
> GF2 MX 200.

Podstawoa roznica miedzy gf2mx/mx400 a gf2 mx200 to to ze mx200 ma szyne
pamieci 64bit, przez co ma bardzo mala wydajnosc pamieci. GPU jest ten
sam. To ze pameici sa nizej taktowane to szczegol.

> Co ma piernik do wiatraka!!!

Jak bys sie znal to bys wiedzial.

> Prędkość pamięci nie ma nic wspólnego z możliwościami jej wykorzystania.

Zyjesz w niewiedzy :)

> Stary! Jak nie masz pojęcia o architekturze układów GPU, to po co

O tak panie ekspercie oswiec wszystkich o architekturze ukladow GPU :)

> ludziom w głowie mącić. Karta wykorzysta tyle pamięci, ile jest w stanie
> obsłużyć GPU.

Kompletnie nie zrozumieles o czym pisalem.

> A różnica powstaje w momencie odpalenia wymagających gier

Nie ma roznicy w wydajnosci miedzy 32MB a 64MB gf2mx/mx400. Roniza byla by
dopiero w wyzszych rozdzilczosciach ponad 1024x768, a jak wiadomo z powodu
wolnych pamieci gfmx/mx400 wymieka juz w 1024x768. Rozumiesz teraz?

--
Krzysztof Szczepanek mailto:silverman_at_go2.pl
!!Music's for you and me, Not the fucking industry!!