Re: DDRy z errorami

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 09:53:55 MET DST

Vanilla Riddle <democrac_at_shadowlands.vmh.net> wrote:
> Wsadzilem te swoje DDRy, ktore mialy 30000 errorow w memtest86 u mnie
> (Athlon XP 1600/Abit KG7-Lite) do kompa pewnej panny (Duron) i o dziwo
> chodza dobrze. :-( Wiec albo zwalona plyta glowna u mnie, albo
> niekompatybilnosc z plyta (w manualu do Abita napisali PC1600/PC2100
> DDR SDRAM modules, na kosci jest naklejka "PC266 CL2.5 256MB DDR",

PC2100 = PC266 . Komputer tej panny (na Duronie) korzysta z pamięci
PC1600 (= PC200) , czyli są wolniej taktowane. Nic dziwnego, że działają
lepiej. Jest jeszcze możliwość, że w swoim komputerze miałeś po prostu
zbyt dużo banków pamięci - AFAIR zwykłe chipsety do Athlona są w stanie
udźwignąć do 4 banków, czyli dwa dwustronne moduły. Powyżej tej liczby
banków (zwykle) są błędy pamięci.

> na tych nowych pamieciach). Konfiguracja w BIOSie to raczej nie jest
> bo bawilem sie juz wszystkim (niewiele tego) i bez skutku.

Jest tam ustawienie CAS ?

B.