Re: !!! POMOCY !!! 2 partycje diabli wzieli, a dokladnie Norton System Works ~!!!

Autor: Jarek (pankot_at_tlen.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 09:57:07 MET DST

i jeszcze 1 małe ostrzeżenie:
ostrożnie z formatowaniem pod Partition Magiciem widziałem już 2 dyski które
pod nim sformatowane w normalny sposób potem nie dały się sformatować (pod
Linuxem czy Amigą nie próbowano)
pomogło dopiero formatowanie niskiego poziomu programem dostarczanym przez
producenta dysku

W przypadku utraty widzialności całego dysku można tak:

62. P: ratowanie uszkodzonego dysku
O: Czasami w wyniku działania wirusa lub nieszczęśliwego wypadku nasz dysk
twardy zostaje uszkodzony w taki sposób , że nie pomaga nawet jego
formatowanie i zakładanie partycji od nowa. Można wtedy próbować ratować się
formatując go pod Linuxem lub Amigą , a potem znów pod pecetem. Jeśli nie
mamy takich możliwości lub to zawiodło zostaje jeszcze inny sposób.

Robimy sobie dyskietkę startową, dogrywamy do niej plik debug.exe
robimy: fdisk /mbr
Jak nie pomoże to piszemy:
debug
po uruchomieniu debuga pojawi się prompt "-"
piszemy:
f 9000:0 200 0
uruchamiamy assembler pisząc
(i naciskamy enter ;-)
piszemy w assemblerze:
mov dx,9000
mov es,dx
xor bx,bx
mov cx,0001
mov dx,0080
mov ax,0301
int 13
int 20
teraz naciskamy <enter> aby zakończyć edycję
naciskamy:
aby uruchomić program. I jak nie zrobiliśmy żadnego błędu wyświetli nam , że
program
prawidłowo zakończył swoją pracę i wrócił do dosa (coś w tym rodzaju).
Teraz piszemy:
i robimy restart komputera. I mamy czysty MBR czyli problem z głowy o ile
mamy trochę szczęścia.

Grzegorz Fitrzyk - Admin

Użytkownik "Jarek" <pankot_at_tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pytanie: czy pozostałe partycje widoczne zwiększyły swoją objetość czy też
> nie i pozostałe są tylko niedostępne ?
> poratowac ciebie może mógłby Partition Magic choć lepiej go użyć w
> ostateczności i z braku już innych pomysłów,partycje to może i on
przywróci
> ale co z danymi to nie wiem
> raz zmuszony byłem do formatu dysku i dzięki temu że Norton Speed Disk
> utworzył mi na defragmentaryzowanym dysku plik Image.dat udało mi się spod
> Dosa nortonowskim unformat odzyskać jakieś połowę plików
>
> Użytkownik <woozek_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

właczyłem