Re: Monitor +karta

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Thu 15 Aug 2002 - 23:33:33 MET DST

- powiem tak - na monitorze nie ma co oszczedzac, lepiej kupic slabsza
(chodzi o wydajnosc a nie wykonanie) karte graficzna niz kiepski monitor
- co do monitora sam mam (prawie od 4 lat) Philips 107MP Brilliance i jestem
zadowolony ale jak patrze na te nowe monitory to czasem mnie trafia -
producenci oszczedzja na jakosci niestety - podstawowa sprawa monitor nalezy
przetestowac przed zakupem np Nokia Monitor Test - bo co z tego ze kupisz
"super-hiper" najlepszy model skoro mozesz trafic slaby egzemplaz (zdaza sie
nawet najlepszym) - najlepiej kupowac w sklepie w ktorym bez zbednych
ceregieli bedziesz mogl wymienic na inny egzemplaz a kupujac najlepiej
wybierac z kilku sztuk ta ktora wg Ciebie generuje najlepszy obraz - co do
konkretnego modelu to poszukaj w archiwum grupy (np na googlach) bo temat
przewija sie kilka razy w tygodniu
- co do karty graficznej - to dobre "klony" ATI robi tez Gigabyte - ale
mozna kupic cos "mniej markowego" (czytaj tanszego) nie ustepujacego
jakoscia obrazu oryginalowi - polecam test R8500 tu
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=wojny_klonow
jezeli chcesz cos tanszego (wolniejszego) to moze R9000/9000pro - jest juz
test HIS'a na Benchmarku, a niedlugo ma byc na Mojepc i na Tweak'u
generalnie przy zakupie karty graficznej ta sama rada co przy monitorach -
przetestowac przed finalizacja zkupu konkretnego egzemplaza (rzadka mozliwoc
ale jak sie ma "chody" w sklepie...) lub kupowac w miejscu gdzie od reki
mozna wymienic na inny egzemplaz (ostatnio sklepy zaczynaja walczyc o
klienta)

pozdrawiam