Re: Zdalny twardy restart

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Tue 13 Aug 2002 - 13:07:26 MET DST

Witajcie,

hariseldon_at_wp.pl naskrobal(a):

> Czy ktoś z grupowiczów ma pomysł na zdalne twarde zrestartowanie
> serwera Windows 2000 (karty sieciowe WakeOnLAN jeśli to istotne),
> który wywalił BlueScreena i nie reaguje na cokolwiek?

Ja mam, ale z góry zastrzegam, że to moja prywatna idea, nie sprawdzona
w praniu (używam sprawdzonych serwerów ;-))

> Myślałem ewentualnie o jakimś podłączanym do sieci urządzeniu,
> które byłoby w stanie przerwać i zewrzeć ponownie obwód
> elektryczny... ale jestem otwarty na wszelkie propozycje.

Wystarczy sprzętowa generacja sygnału RESET, o ile płyta go gdzieś ma
(a powinna!).
Mój pomysł jest następujący: Jest sobie licznik zegarowy (technika dowolna,
mogą być nawet bramki TTL). Chodzący w harmonogramie zadań na serwerku
task regularnie (np co 5 minut) kasuje licznik, na przykład przez wysłanie
danych
na RS/Drukarkę/modem/cokolwiek. Jeśli licznik nie będzie skasowany przez
np. 15 minut, przepełnienie licznika spowoduje generację sygnału RESET.

Słowem- klasyczny watch-dog, znany choćby z mikrokontrolerów (czas o nich
pomyśleć na płytach głównych! Sugestia dla producentów za friko. Watch-dog
na płycie powinien być wyłączalny (np w biosie)).

--
Pozdrawiam,
                           Donik