Re: przerwania

Autor: QbaSOFT (_nospam_qbasoft_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 12 Aug 2002 - 22:34:32 MET DST

> Czy to znaczy, ze te urzadzenia tworza jakis konflikt?

Teoretycznie - nie.

> [Przerwania]

[ciach]

> No tak... teraz widze, ze na jednym przerwaniu siedza wszystkie
urzadzenia,
> ktore powtykane mam w plyte.... I jedno przerwanie wolne. Czy mozna jakos
> samemu sterowac przerwaniami, aby nie bylo takiej sytuacji? Bo ja jestem
na
> 99% przekonany, ze karta dzwiekowa lub ISDN to zle znosi i przez to mam
> zwisy, gdy slucham muzy, ogladam filmy etc.

Uuu... faktycznie nieciekawie... Możesz spróbować, jeśli na to pozwoli bios
ręcznie zmienić ustawienia przerwań dotyczące konretnych urządzeń (jeśli to
Award to z pewnością to możliwe), ale niekoniecznie "łyknie" to potem
windows... Wydaje mi się, że najbardziej skuteczne rozwiązanie, to fizyczna
zamiana obsadzenia kart w slotach PCI. Warto jednak wcześniej zapoznać się
(jeśli w instrukcji płyty głównej o czymś takim jest mowa) ze sposobem
podziału przerwań między sloty PCI. Najczęstszą praktyką producentów jest
wpółdzielenie przerwań AGP/1PCI i naprzemian kolejnych (np. 2PCI/4PCI
3PCI/5PCI).

Sposobem na zwolnienie przerwań jest też zablokowanie nieużywanych portów
COM (2 dodatkowe przerwania)...

Szczerze mówiąc powoli zaczynają mi się kończyć pomysły... Życzę więc, żeby
zaczęło działać... :]

QbaSOFT