Odp: jak odzyskac dane z dysku ?

Autor: Straits (straits_NOSPAM_at_go2.pl)
Data: Mon 12 Aug 2002 - 09:58:41 MET DST

Użytkownik ArTuR <arthuros_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aj7lk5$rg9$1_at_news.tpi.pl...
> Padł mi dysk Western Digital ( WD300 ).
> Słychać jak głowica stuka, a bios nie rozpoznaje dysku.
> Debil ze mnie ze nie zrobiłem backup'u,
> a na dysku mam dużo bardzo cennych danych ( pliki do szkoły, referaty,
> projekty ),
> w sumie jakieś 5GB, jak można odzyskac dane ( i czy wogóle można ),
> bardzo mi na tym zależy....

Rozkręcić dysk, podczas startu zauważyć, dlaczego głowica przeskakuje, i
spróbować pomóc palcem w prawidłowym "wskoczeniu" głowicy na początek
(BootSector). U mnie w 3 lub 4 przypadkach pomogło. Zczytałem tyle, ile się
dało i dyski leżą na szafce ;-) Moja domowa metoda, ale jak narazie się
sprawdza... aha, i jak masz, to ustaw silny nawiew (wiatrak pokojowy, albo
coś podobnego), żeby się nie kurzyło za bardzo na talerze podczas pracy..