Re: Jak schłodzić HDD?

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Sun 11 Aug 2002 - 19:31:49 MET DST

Dnia Sun, 11 Aug 2002 17:51:54 +0200 niejaki(a) "benek"
<benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl> napisał(a):

> chyba lepiej _pod_ i strumien powietrza _na scalaki_ - z tego co kojaze
> to czestsza przyczyna "spalenia" HDD jest spalenie elektroniki a nie
> czesci mechanicznej - jak szlag trafia mechanike to raczej z powodu
> nieostrozengo obchodzenia sie z dyskiem (upadki, udezenia itp) a wtedy
> nawet chlodzenie nie pomoze :-(

temperatura maksymalna pracy dysku seagate barracuda 4 - 60^C. Maksymalna
temperatura przeciętnego scalaka - między 75^C a 90^C. Występują
odstępstwa od normy, ale prędzej będzie uszkodzenie mechaniczne z powodu
zmian temperatury powietrza wewnątrz dysku - o ile sobie dobrze
przypominam, to staje się wtedy rzadsze i głowice mogą się wrypać w
powierzchnię, choć argument jest naciągany. prędzej mogą nastąpić zmiany w
strukturze nośnika.

morda, ale to technicznie napisałem, nie spodziewałem się po sobie takiego
talentu ;)

p.s. chłodzenie góry jest równoznaczne z dołem, bo temperatura się
przenosi, a jak ostatnio widziałem barracudę 4 to była tam taka gąbka.
oczywiście jest to tylko moim dmysłem, że jest to barracuda 4 :)

--
|Witold_Wilk_______<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|