Re: ADAX vs Vobis... ktory lepszy ???

Autor: mmm (mmm_at_mm.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 16:10:55 MET DST

witam,

po pierwsze primo chcialbym rozwiac wszelkie watpliwosci dotyczace ceny
rzeczonych zestawow, ktore jezeli mialbym "skladac" we wlasnym zakresie z
podobnych komponetnow nie wyniosly by mnie wcale taniej. i tu dla
przykladu postanowilem przyblizyc ceny poszczegolnych podzespolow
posilkujac sie cennikiem z firmy balta (www.balta.pl):

HDD 40.0 GB SEAGATE Barracuda IV U100 395.00 zł
INTEL PENTIUM 4 2.0AGHz 1089.00 zł
DIMM PC-266 256 MB DDR OEM 292.00 zł
CD RW LG GCE-8320B IDE BOX 32x/10x/40x 285.00 zł
PLYTA GIGABYTE GA-8IEXP RAID Socket 478 769.00 zł
ATI RADEON 7500 64MB TVDVI DDR 425.00 zł

+klawiatura, modem, mysz (ok. 200 PLN) + obydowa ok 300 PLN.

Jak nietrudno zauwazyc cena w/w zestawu oscyluje w granicach ceny
komputera ADAX o bardzo zblizonej konfiguracji. Podejzewam, ze czesci
mozna by bylo nabyc taniej na roznego rodzaju gieldach itp., ale nie mam
czasu/ochoty kupowac w takich miejscach, miec niepewna gwarancje dlatego
wspieralem sie cennikiem jednego z najwiekszych sklepow komputerowych w
trojmiescie (i jednego z najtanszych imho).

Po drugie primo komputer zamierzam kupic do domu. Ma sluzyc m.in. do
pracy (word, program platnika, sporadycznie photoshop), internet,
multimedia (divx, mp3)... gry zdecydowanie odpadaja, natomiast chcialbym
aby windowsxp pracowal z wiecej niz zadawalajaca wydajnoscia (pod tym
wzgledem jestem zdecydowanie pedantem, i zawsze staram sie wycisnac
ostatnie soki z os'a).

Po trzecie primo nie chce kupic -parafrazujac wypwoiedz jednego z
przedmowcow- komputera z "ladnym logo na obudowie", ale mialem juz
komputer firmy Adax w domu, jak rowniez mialem stycznosc z komputerami
dell i vobis i moge powiedziec ze estetyka wykonania i doborem
podzespolow bardzo odbiegaja od standartow wykonania przecietnego
skladaka. A nie mam naprawde czasu i ochoty aby samemu sie za to zabrac
stad wybor padl na jeden z markowych komputerow, ktore wcale nie sa takie
drogie (stad odzucilem na wstepie dell'a ktory jednak mozna zamowic u
producenta w dowolnej stworzonej przez siebie konfiguracji - ale ta
cena).

Na koniec chcialbym dodac, ze smiesza mnie komentarze nt. sensu i
bezsensu posiadania legalnych kopii oprogramowania w tym windows'a. Nie
chce w zadnym wypadku rozpetac zadnego sporu, jak rowniez nie chce
potepiac osoby posiadajace pirackie oprogramowianie (mi rowniez zdaza sie
uzywac), ale "szydzenie" z osoby ktora wybrala bardziej legalna droge
zakrawa o lekka paranoje.

pozdrawiam,
piotr

ps1. jednak caly czas chodzi mi po glowie obudowa adax'a, ktora imho jest
przykladem totalnego braku dobrego gustu ;>

ps2. czy producenci komputerow pc nigdy nie widzieli desig'u komputerow
apple ?