Re: ADAX vs Vobis... ktory lepszy ???

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Sun 11 Aug 2002 - 19:26:22 MET DST

Dnia Fri, 9 Aug 2002 16:10:55 +0200 niejaki(a) mmm <mmm_at_mm.pl> napisał(a):

> po pierwsze primo chcialbym rozwiac wszelkie watpliwosci dotyczace ceny
> rzeczonych zestawow, ktore jezeli mialbym "skladac" we wlasnym zakresie
> z podobnych komponetnow nie wyniosly by mnie wcale taniej. i tu dla
> przykladu postanowilem przyblizyc ceny poszczegolnych podzespolow
> posilkujac sie cennikiem z firmy balta (www.balta.pl):
>
> HDD 40.0 GB SEAGATE Barracuda IV U100 395.00 zł
> INTEL PENTIUM 4 2.0AGHz 1089.00 zł

po co? jeśli chcesz intela to nie kupuj dość drogiego modelu. ja bym
preferował amd, bo jak widać - chcesz oszczędności. jak chcewsz oszczędzać
- kup pełne PIVA, ale najwolniej taktowane. megaherce są nieprzydatne, mi
na celeronie 400 chodzi całkowicie przyzwoicie jeden z najbardziej
wymagających menadżerów graficznych pod linuxa :)

> DIMM PC-266 256 MB DDR OEM 292.00 zł

o... ja bym wziął 512. Sam mam 640MB sdram i to jest dla mnie
*zadowalające*. bo chciałbym sobie zapakować filesystem w ramdyk i nie
mogę ;) nadal ;) no mogę, ale mało :)

> CD RW LG GCE-8320B IDE BOX 32x/10x/40x 285.00 zł

ponownie będę się czepiał - teac :)

> PLYTA GIGABYTE GA-8IEXP RAID Socket 478 769.00 zł

fajna rzecz. preferuję MSI, ale Gigabyte jest solidny. Ale coś drogi jak
na moje oko...

> ATI RADEON 7500 64MB TVDVI DDR 425.00 zł

dobra rzecz. ale to jest ATi, czy jakiś od firmy krzak?

> +klawiatura,

microsoft ergo? chicony ergo?

> modem,

u.s.robotics, zoom, zyxel.

> mysz

microsoft, logitech, droższe a4tech

> (ok. 200 PLN)

oj drożej? sam modem to 120, potem klawa za jakieś 60 i mysz za jakieś
60... czyli w okolicach 250.

> + obydowa ok 300 PLN.

enlight?

> Jak nietrudno zauwazyc cena w/w zestawu oscyluje w granicach ceny
> komputera ADAX o bardzo zblizonej konfiguracji. Podejzewam, ze czesci
> mozna by bylo nabyc taniej na roznego rodzaju gieldach itp., ale nie mam
> czasu/ochoty kupowac w takich miejscach, miec niepewna gwarancje dlatego
> wspieralem sie cennikiem jednego z najwiekszych sklepow komputerowych w
> trojmiescie (i jednego z najtanszych imho).

jak to stweirdzę - nieważne jaki sklep, ważne jak realizują reklamacje...

> Po drugie primo komputer zamierzam kupic do domu. Ma sluzyc m.in. do
> pracy (word, program platnika, sporadycznie photoshop), internet,
> multimedia (divx, mp3)... gry zdecydowanie odpadaja, natomiast chcialbym
> aby windowsxp pracowal z wiecej niz zadawalajaca wydajnoscia (pod tym
> wzgledem jestem zdecydowanie pedantem, i zawsze staram sie wycisnac
> ostatnie soki z os'a).

windowsxp i ładnie na 256? żart? :) 512 IMVHO zapewni Ci święty spokój.
kup to kosztem procesora, bo nie potrzeba Ci tych megaherców "bo sąsiad
ma".

> Po trzecie primo nie chce kupic -parafrazujac wypwoiedz jednego z
> przedmowcow- komputera z "ladnym logo na obudowie", ale mialem juz
> komputer firmy Adax w domu, jak rowniez mialem stycznosc z komputerami
> dell i vobis i moge powiedziec ze estetyka wykonania i doborem
> podzespolow bardzo odbiegaja od standartow wykonania przecietnego
> skladaka.

co do della - poważniejsza firma. adax'a to widziałem i co do esetyki
wnętrrza... no j anie wiem. oczywiście, jeśli pełny chaos w kablach to
esetetyka. jednak zdarzają się spartolone rzeczy, cóż ukrywać...

ja Ci polecę - dell'a, którego sam wymieniłeś, compaq, hp, ibm. widziałem
ich rozwiązania i są jak najbardziej w porządku. wszystko na swym miejscu,
wszystko rozplanowane i ładne.

> A nie mam naprawde czasu i ochoty aby samemu sie za to zabrac
> stad wybor padl na jeden z markowych komputerow, ktore wcale nie sa
> takie drogie (stad odzucilem na wstepie dell'a ktory jednak mozna
> zamowic u producenta w dowolnej stworzonej przez siebie konfiguracji -
> ale ta cena).

cena przemienia się w jakość...

> Na koniec chcialbym dodac, ze smiesza mnie komentarze nt. sensu i
> bezsensu posiadania legalnych kopii oprogramowania w tym windows'a. Nie
> chce w zadnym wypadku rozpetac zadnego sporu, jak rowniez nie chce
> potepiac osoby posiadajace pirackie oprogramowianie (mi rowniez zdaza
> sie uzywac), ale "szydzenie" z osoby ktora wybrala bardziej legalna
> droge zakrawa o lekka paranoje.

kwestie systemu pomińmy, bo to NTG do potęgi - pl.comp.os.advocacy
prędzej. bo moja opinia jest w nagłówku X-Newsreader

> pozdrawiam,
> piotr
>
> ps1. jednak caly czas chodzi mi po glowie obudowa adax'a, ktora imho
> jest przykladem totalnego braku dobrego gustu ;>

;))) ja preferuję duże big towery, które są jednokolorowe lub nie są
zaciapkane w siedemnaźście pasków ;)

p.s. swoją będę malował ;)

> ps2. czy producenci komputerow pc nigdy nie widzieli desig'u komputerow
> apple ?

polecam pl.comp.os.advocacy, możesz się tam dla WO przydać, on lubi Apple
i jest tam w mniejszości :)

--
|Witold_Wilk_______<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|