Re: komputer a prad?

Autor: Marcin Tworek (usenet_at_tworek.one.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 10:15:17 MET DST

> tylko 15zl....?, jak to sprawdzic ile komputer pobiera pradu w ciagu
> godziny?

Tak. Obliczenia wykonywal moj ojciec : magister inzynier po politechnice.
Teraz ich dokladnie nie przytocze bo wyjechal na wakacje.
Ale w przyszlym tygodniu moge jesli bedziesz zainteresowany.

> myslalem tez ze jesli zasilacz ma 250W to i tyle pobiera przez
> godzine (to by dalo ok. 30zl na m-c), z drugiej strony skoro w
> windowsach jest taka opcja jak zarzadzanie energia np. wlaczaja sie
> dyski, itp, tzn. komputer pobiera tyle mocy ile potrzebuje aby
> obsluzyc dane podzespoly (ale max do 250W). To moja teoria, ale nie
> wiem czy tak jest, czy ktos sie na tym zna i moze powiedziec jak to
> jest?

To sie zgadza, jesli do zasilacza 250 W jest podlaczonych malo urzadzen
to nie pobiera on tyle pradu. Nawet jak podlaczone sa 2x HDD, 2x CD-ROM,
2xFDD + zajete wszystkie sloty PCI to powinien on pobierac mniej niz 250 W,
aby mial mala rezerwe mocy. A u mnie chodzi 1xHDD i karta sieciowa,
wiec sadze ze pobiera on mniej niz 60 W

> sonic

Pozdrawiam

--