Re: Abit czy Asus pod celerona?

Autor: Walker (jackysky_at_polbox.com)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 16:51:54 MET DST

Użytkownik "Henry(k)" <8henrico_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Krzys_iek" <krzys-iek@___+___wp.pl> napisał w wiadomości

> I chyba masz rację.
> Mimo że sam mam Intelka i jestem zadowolony nie kupił bym teraz nic a nic
> FCPGA pod PIII/Celka. Po prostu ślepa uliczka. To już koniec...
> Więc jeśli koniecznie Intel to Socket 478 i Celek 1.7 lub P4 a jeśli małe
> fundusze to Socket A i Dureń 1.2.
> I jak miałbym teraz kupować to właśnie AMD'ka bym łyknął.

Witam!

Ja mam podobny dylemat i chyba jednak nie zgodzę się z argumentacją, że jest
to ślepa uliczka. Jeśli ktoś musi kupić nową płytę, bądź przyspieszyć swój
stary komputer to dlaczego nie ma kupić np. Abita ST6+Celek 1,2 Ghz? Czy
tylko dlatego, że nic więcej już w niego nie wsadzi? Co to za argument? A
jeśli kupi płytę pod PIV i założy najsłabszego celka 1,7 to co zrobi np. za
3, 4 lata? Wsadzi super szybkiego PIV 2,4 Ghz? Tylko pamiętajmy, że ten
procek jest superszybki dzisiaj. Gdy będzie już śmiesznie tani, będzie też
do bani. No i warto zauważyć, że na dziś porządna ( Asus, Abit ) płyta pod
PIV+celek to jakieś 1200 zł ( jeśli zamiast celka weźmie PIV 1,6 GHz to cena
wzrośnie do 1500zł ). Czyli są to już niebagatelne koszty. A cena Abita ST6+
Celek to 700zł. Nadwyżkę można wykorzystać na np. porządną grafikę.
O AMD nie wypowiadam się. To są ok. proce, ale płyty ( chipset ) pod nie
mnie nie przekonują.
Oczywiście może to Was nie przekonać, ale ja jestem nauczony własnym
doświadczeniem. Prawie 4 lata temu kupiłem kolejny komputer. Wyrosłem już
nieco z gier, więc najważniejsze bebechy dotrwały do dziś. Przed zakupem
oczywiście szeroko rozmawiałem na tej właśnie grupie :-) i podobno mój
zestaw miał się w razie czego później nadawać do modernizacji. I zakupiłem
superwypasioną na owe czasy ( 1998 ) płytę Asus P2B + super nowoczesny Celek
333A i do tego super extra nową grafikę Matrox Millenium G200. No i co?
Jakie mam na dziś możliwości rozbudowy? Mogę sobie to wszystko wsadzić (
poza grafą, która fajnie się sprawdza z 17" LCD ) w d.... Fakt, mogę wstawić
przejściówkę i do tego nowego celka Tualatina, ale cena takiej przejściówki
jest porównywalna z ceną Abita ST6 ( 350 zł ).

Uff...rozpisałem się trochę. Uważam, że wybór to indywidualna sprawa, ale
naprawdę przy postępie w technologii PC nie ma sensu mówić co będzie jutro,
czy za rok. Sugeruję skupić się na dniu dzisiejszym, aktualnych potrzebach i
możliwościach finansowych. W perspektywie czasu to warto dziś kupować
mieszkania, a nie komputery :-)

Pozdrawiam
Walker