Re: Zbyt glosny i malo wydajny Maxtor

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 09:19:57 MET DST

> Tak z poczatku podejrzewalem, wiec szukalem wynikow
> wydajnosci kontrolera na plytach ecsa a w szczegolnosci
> takiego wykresu, w ktorym byly porownywane rozne
> plyty glowne z tym samym dyskiem. Nie znalazlem tego,
> ale za to w wiekszosci testow plyta wychodzila znakomicie.
> Nie wiem tylko czy ten kontroler ograniczal transfer,
> czy go spowalnial...
Co do dyskow to (nie pamietam gdzie) czytalem tekst o testach
2 obecnie produkowanych rodzinach seagate i maxtorach.
W wiekszosci testow maxtory byly odrobinke szybsze, a poza tym
zimniejsze.
Sam mam maxtory z plyta ecs. 40tka 7200 na system i 80tka 5000 na
mpg-i. Wyniki testu szybkosci sa b.slabe.
Ale z drugiej strony mi to nie przeszkadza i nie szukalem biosu.
Co do halasu. Jesli jest odczyt / zapis z roznych miejsc na dysku
to troszeczke mozna uslyszec halas.
Gdy zgrywam mpg-i z sat odbiornika (kilka kilo na sekunde) to halas
dysku nie jest slyszalny poprzez szum wiatraczkow, a mam je na 7V
i dobrane pod wzgledem cichosci.

Tom