Re: Zbyt glosny i malo wydajny Maxtor

Autor: robek (moja_praca_at_hoga.pl)
Data: Tue 06 Aug 2002 - 12:17:41 MET DST

Użytkownik "corvus5" <corvus_at_elsat.wytnijto.net.pl> napisał w wiadomoœci
> Witam
>
> Zakupilem wczoraj dysk Maxtora z serii D740 - 80GB (7200rpm).
> Moja plyta to ecs k7vza v1. via 4in1 zainstalowane.
>
> Czy ten dysk moze byc tak glosny jak moj? Halas pojawia
> sie podczas ruchu glowicy czyli podczas odczytu kilku plikow.
> Latwo do tego dojsc zapuszczajac test typu random access.
> Dzwiek jest taki, jakby cos w srodku bylo rozwalone
> i nie chodzilo tak plynnie jak powinno...
>
> Dziwi mnie takze slaba wydajnosc dysku. O ile po testach
> wydajnosci mojego samsunga 30GB nie jestem zaskoczony
> [...]

Spróbuj włšczyć UDMA w Windowsie, ale i tak takie wyniki sš żenujšco niskie
nawet jak by to był dysk 5400 rpm. proponowałbym wymianę dysku w serwisie,
bo standardowo, aż tak bardzo Maxtory nie hałasujš, może to być oznaka
uszkodzenia głowicy.

Pzdr