Zbyt glosny i malo wydajny Maxtor

Autor: corvus5 (corvus_at_elsat.wytnijto.net.pl)
Data: Tue 06 Aug 2002 - 12:03:22 MET DST

Witam

Zakupilem wczoraj dysk Maxtora z serii D740 - 80GB (7200rpm).
Moja plyta to ecs k7vza v1. via 4in1 zainstalowane.

Czy ten dysk moze byc tak glosny jak moj? Halas pojawia
sie podczas ruchu glowicy czyli podczas odczytu kilku plikow.
Latwo do tego dojsc zapuszczajac test typu random access.
Dzwiek jest taki, jakby cos w srodku bylo rozwalone
i nie chodzilo tak plynnie jak powinno...

Dziwi mnie takze slaba wydajnosc dysku. O ile po testach
wydajnosci mojego samsunga 30GB nie jestem zaskoczony
niskimi osiagami, to wyniki testow maxtora sa niemal identyczne,
nawet koszmarne jak na taki typ dysku. wyniki z kilku programow
sie pokrywaja ze soba.
Wynik z si-soft sandry 2002:

Buffered Read : 18 MB/s
Sequential Read : 17 MB/s
Random Read : 6 MB/s
Buffered Write : 6 MB/s
Sequential Write : 6 MB/s
Random Write : 6 MB/s
Average Access Time : 6 ms (estimated)

Postaram sie wymienic dysk, ale zalezy mi bym mial go juz teraz.
Czy mam dysk reklamowac (przede wszystkim halas) czy moze
jest do tego dysku jakis 'magiczny program'?
W jaki sposob mam zwiekszyc wydajnosc dyskow?

Corvus