Re: Athlon XP-MP na GA-7DPXDW-C

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 19:34:32 MET DST

Sniper <Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Adramelech" <adresu_at_tu.nie.ma> napisał w wiadomości

> Chyba mam pomysł: skopaliście procesory. Nowa seria Athlonów posiada
> zabezpieczenie przed podkręcaczami o doświadczeniach z Athlonami z
> serii 1400+. Tutaj nie wystarczy już proste połączenie mostków.

Twój przedpiśca nic nie wspomniał o podkręcaniu. Mostek L5 nie ma
znaczenia dla prędkości, to jest tylko "znacznik" do rozróżnienia
pomiędzy "Athlon MP" a "Athlon XP".

> A drugi pomysł: zobaczcie, czy na innym procu płyta się odpala. Poza
> tym: kiedyś płyty typu DUAL posiadały osobne banki pamięci dla obu
> proców i nie startowały, jeśli każdy z nich nie posiadał co najmniej
> jednej kostki RAM. Może to ten problem?

Na pewno nie. Sam posiadam podobną płytę. Ale pomysł ze spróbowaniem
innego procka jest zupełnie dobry. Polecam Durona 1GHz (na jądrze
Morgan) - dostępne egzemplarze mają _fabrycznie_ połączony ostatni
mostek L5. Moja płyta rozpoznawała taki procek jako "Duron MP", mimo że
AMD takiego w ogóle nie wypuścił na rynek :>>> Jeżeli płyta dalej się
nie odpali, to problem z płytą ... albo z pamiątkami. Muszą być typu
"registered", a nie każda pamięć ECC taka jest.

B.