Re: Cooler do Athlona 1700XP

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 15:38:35 MET DST

Użytkownik "Tomasz" <cattomcat_at_hotmail.com> napisał w wiadomości

> 8cm to juz jest duzo wiec radiator bedzie wystarczajaco duzy.
> Wydajnosc lopatek 8cm jest na tyle duza, ze w tym przypadku
> nie ma znaczenia czy calosc bedzie firmowa czy nie.

Oj ma znaczenie i to ogromne. Jedyne sensowne rozwiązanie to zakup kompletu:
wentyl + radiator, zresztą kupić osobno jest znacznie trudniej. Wydajność
takiego zestawu zależy od użebrowania radiatora - najważniejsze jest aby
zachować jak największe turbulencje w obrębie tych żeberek. A od ich
wysokości i szerokości zależy dobór odpowiedniego wentylatora z odpowiednim
skosem łopatek - bo to ma największe znaczenie. Wybór dwóch losowych
elementów będzie spełniało podstawowe parametry chłodzenia, ale nie osiągnie
takiej wydajności jak najtańszy komplet. Ale jeśli chodzi o wielkość, to
faktycznie: wolniejsze 8 cm działa lepiej niż 5-centymetrowy diabeł...

Moja propozycja: Titan TTC5B3 (jeśli się nie pomyliłem w oznaczeniu). Używam
go i temp. na Athlonie 1800+ nie przekracza 46 stopni.

Pozdrawiam,
Sniper