Re: Klopoty z dyskiem

Autor: Aikus IP (aikus_at_box43.pl)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 13:47:40 MET DST

> Sa jakies bledy w tablicy partycji, tak?

Najwidoczniej. Poszedles z dyskiem do kumpla i wkladales go do jego
kompa. A czy sprawdziles, czy ten dysk wykryl sie tam prawidlowo i czy
ustawil sie poprawnie tryb dostepu? (to znaczy LBA) Bo niektore plyty
sa tak glupie (na przyklad moja ECS P6IPAT) ze ustawiaja zawsze
domyslnie Large zamiast LBA. I z tego sie potem czasami potrafi zrobic
niezla kicha.
A swoja droga ja osobiscie w ogole unikam przenoszenia dysku z
systemem.

> Co mozna z tym zrobic?
> Jakie sa programy do diagnozawania i naprawiania dysku/partycji?

Ech tu dokladnie nie wiem, polecam strony www.komputerswiat.pl i
www.chip.pl i dzialy Download tych firm. Tam mozna znalezc i zassac
wiele porzytecznych narzedzi dyskowych.

> Narazie windows dziala poprawnie. Czy powiniemem jak najszybciej
> zabezpieczyc dane?

Moze nie koniecnzie jak najszybciej, ale przed probami naprawiania
tych bledow to juz radzilbym to zrobic.
Chodzi o to, ze jak sie partycja wypieprzy do konca (nie daj Boze) to
potem trzeba te dane odzyskiwac... a to juz wiadomo jak to jest, nie
zawsze sie uda i tak dalej. Generalnie istneje pewne ryzyko.

Pozdrawiam!
Aik