Re: .KUPILEM SPRZET - problemy

Autor: Michal Lukasik (adres.w_at_sygnaturce.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 22:05:01 MET DST

"iNv" <inve_at_poczta.onet.pl> napisał:

> Problemy ;)
> 1. gdy wlaczam kompa (bios ami) system pisze cos w rodzaju
> Auto-detecting primary drive - press esc to skip
>
> myslalem ze tak tylko za 1szym razem bedzie ale jest tak za kazdym
restarte
> kompa! przez to komp wlacza mi sie 2 minuty, dziwne... w biosie wszystko
> poustawiane niby dobrze, niestety nie ma tam chyba opcji auto-detect'u
> a moze sie myle? czy to moze byc cos zle podlaczone?

Najprawdopodobniej masz albo zle zezworkowane dyski, albo zle podlaczone do
tasm - autodetekcja powinna trwac nie dluzej niz sekunde. A co do opcji auto
w biosie to nie wyglada tak jak w starych wersjach biosu. Musisz wybrac
urzadzenie na danym kanale (np. IDE Primary Master - obok powinna byc
wypisana nazwa wykrytego urzadzenia) i dopiero wtedy masz do wyboru opcje
'auto' i 'user'. RTFM.

> 2. raz program pc alert mi wyswietlil ze moj wiatraczek (na 2 sekundy)
> osiaga tylko 330 obrotow, teraz juz jest ok, ale sie troche przestraszylem
> bo alarm na caly dom sie podniosl, czy to mogla byc jakas chwilowa "awaria
> programu? slyszalny byl caly czas na tym samym poziomie...

Pewnie jest troszke zakurzony - przedmuchaj go, w miare mozliwosci
zakonserwuj i powinno byc ok. Jesli nie to czeka Cie wymiana wentyla -
zreszta i tak Cie czeka skoro chcesz zmienic CPU

--
Michał Łukasik    mailto:michu_l_at_wp.pl    ICQ#53883184