Re: RAID - pytań kilka

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 10:08:47 MET DST

Sniper wrote:
> Maja, maja, ale jak tak kombinujesz to co sie dziwic. Jak montujesz RAID'a a
> potem rozpinasz mu dyski, to prawie kazdy pseudo RAID na HPT czy Promise sie
> rozsypie.
Ha. Ale takie rozpiecie to prosta symulacja : system pracuje, pada jeden
dysk , system pracuje, wylaczamy system aby wstawic nowy dysk!
Jesli synchronizacja nie dziala to caly ten raid nie ma sensu!!!
Przeciez to degraduje raida tylko do kopira dysku. Jesli jeden padnie to
nie stracimy danych ale wrocenie na powrot do raida to backup danych ,
format dyskow w raid1 i odtworzenie danych. W przypadku dysku
bootujacego z windows restore z backupu na 99% nie uda sie w 100% i
potrzeba drive image.

> A z doswiadczenia wiem, ze moga przy tym ucierpiec równiez inne
> dyski, nie majace z tym RAID'em nic wspólnego. Najgorsze doswiadczenia mam z
> Windows ME.

Czyli plyta z raidem ide to dodatkowe 100 zlotych wyrzucone w bloto.
Dobrze wiedziec aby sie w to nie wladowac.

Tom