Re: RAID - pytań kilka

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 12:04:20 MET DST

Użytkownik "Tomasz" napisał:

> Ha. Ale takie rozpiecie to prosta symulacja : system pracuje,
> pada jeden dysk , system pracuje, wylaczamy system aby
> wstawic nowy dysk! Jesli synchronizacja nie dziala to caly
> ten raid nie ma sensu!!!

No tak, o tym nie pomyślałem. Faktycznie masz 100% rację. Do tej pory miałem
tylko jedną awarię dysku IBM podłączonego w macierzy RAID na kontrolerze HPT
372. O dziwo synchronizacja zadziałała. Ale jeśli robiłeś więcej takich
testów, to jak widać: nie można temu rozwiązaniu raczej zaufać.

> Czyli plyta z raidem ide to dodatkowe 100 zlotych wyrzucone
> w bloto. Dobrze wiedziec aby sie w to nie wladowac.

Tutaj mam trochę inne zdanie. Kupując taką płytę, można podłączyć dodatkowe
dyski. Ja korzystam jednocześnie z 5 dysków twardych. Dokładając do tego
CD-ROM i nagrywarkę razem mam 7 urządzeń. Bez RAID'a nie miałbym gdzie tego
podpiąć. Ale w domu RAID'a nie robię - szkoda prądu.

Pozdrawiam,
Sniper