Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Smoq (smoq__at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 00:59:05 MET DST

Uzytkownik "Tomasz" <cattomcat_at_hotmail.com> napisal w wiadomosci
> Dobry, szybki, drogi, glosny.
Mam podobny od 1,5 roku, tyle ze serii BB (2MB cache zamiast 8). Wcale nie
jest glosny. Wole jego odglosy (nie zauwazam ich) niz niz pisk Barracudy
jaka mam w pracy (te irytuja). Z wydajnosci jestem zadowolony. Podobnie jak
ze wspolpracy z nietypowymi kontrolerami. Co do tego ostatniego to bywaja
problemy. Barracudy nie najlepiej wspolpracuja z nizszymi trybami niz ATA-5
(UDMA100). na HPT366 (UDMA66) na Barracudzie I zdarzaly mi sie przeklamania,
Barracudy II padaly seryjnie, w sumie 5 szt. (i nie z winy zasliacza, bo
dzialo sie to na roznych zasilaczach), IBM z serii ICL35... 40GB wieszal
kompa przy pierwszej probie dostepu do dysku (wiem, ze jest soft do
przestawienia, ale to _ma_ chodzic bez zadnego dodatkowego softu), Seagate
U5 (gumiak) tez poprawnie chodzil na HPT366. Natomiast z WD nie bylo
problemow zadnych. Co do wydajnosci, to na HPT366 (UDMA66) kopiowanie
(fizyczne) z WD400AB (5400rpm) na WD400BB (7200rpm) trwalo niecale 30 min,
co daje sredni zapis odczyt (z 2 dyskow) okolo 45 MB/s (i liczony z calej
powierzchni dysku, a nie z jakiejs jego czesci, czasem bywa, ze odczyt z
koncowej czesci dysku bywa wolniejszy nawet o 30% niz odczyt z poczatkowej)

Smoq