Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera (julas_at_toya.net.pl.nojunk)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 13:30:46 MET DST

mar00ha <mar00ha@#no_spam#w.pl> wrote:

> Acha... A która Barracuda tak Ci się grzeje?
> Mnie powyższa doszła do max 44st.C(odczyt S.M.A.R.T. przez SpeedFan 4.06)

Od kiedy ją masz? Były z nią jakieś problemy? Czy faktycznie jest tak cicha?

> Co do Caviara: mam już 3,5 roku dysk WD-Caviar 6,4GB i złego słowa nie
> moge na niego powiedzieć(oprócz tego, że hałasuje). Raz w życiu złapał
> bada(w surface test NDD), ale już go nie ma(???). Nie wiem dlaczego...
> Jeżeli Caviary nadal są tak dobre to pewnie warto brać. Ale tego nie
> wiem, bo nie miałem doczynienia z nowymi sztukami(do tego jeszcze z 8MB
> cache).

Sam mam Caviara 1,2GB i niestety po jakimś czasie ostatnie 20% powierzchni
dysku było nie do wykorzystania (pliki zmieniały objętość, przestawały
działać), jednak po założeniu partycji na jedynie pierwszych 80% powierzchni
dysk działa bezawaryjnie od ponad roku :)
W sumie solidny i mniej hałasuje od Fujitsu.
Kiedyś też miałem Seagate - 250MB (to były czasy :]), sprawował się dobrze
dopóki nie padł z winy uszkodzonej kieszeni (napięcie raz spadało, raz
rosło)...

> W ramach poszukiwań radzę zajrzeć tu:
> http://mojepc.pl/news/?cid=4&nid=368&ns_page=2
> Nie wiem na ile wiarygodny jest ten test, ale przynajmniej jakąś
> orientację daje...

Z komentarzy na tej stronie zaniepokoiła mnie rzekoma awaryjność Barracud,
bo już byłem bliski decyzji... Teraz znowu się waham.

--