Re: Max temp. procesora PIII

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Fri 02 Aug 2002 - 11:00:04 MET DST

> Uzywam komputera z dwoma PIII 1000 MHz. Do monitorowania systemu uzywam
> programu ASUS Probe, w ktorym domyslnie ustawione jest alarmowanie na
> temperature 60'C. Podczas 100% obiazenia (czyli prawie cala dobe) cpu0 ma
> 48'C, a cpu1 50'C (zima bylo mniej). Pudlo mam caly czas otwarte, bo
inaczej

- fakt troche za cieplo, ale przy obecnych upalach ... - czym mierzysz temp.
bo czujniki z plyty nie zawsze pokazuja prawde - jaka to plyta ?
- to ze masz otwarta obudowe to nic nie znaczy - najwazniejsza jest dobra
wymiana powietrza (najlepiej wymuszona) - moze jakies dodatkowe chlodzenie
obudowy cos da (wiatraki itp) - sprawdz jaka jest temp. powietrza w
okolicach radiatorow bo moze przez to ze nie ma wymuszonego obiegu powietrza
procki "gotuja sie we wlasnym sosie" (wiatraki na coolerkach zasysaja cieple
powietrze ktore przed chwila "chlodzilo" procki)
- wazne tez co masz otwarte w obudowie bok czy gore - bo to 2 rozwiazanie
troche lepsze cieple powietrze ma gdzie uchodzic i nie gromadzi sie przy
"suficie"
- zmiana coolerow pewnie by cos dala o ile obecne "klopoty" nie sa zwiazane
np ze slaba wymiana/cyrkulacja powietrza w obudowie - najwazniejsze co
zaobserwowalem - lepsze sa takie ktorych ozebrowanie uklada sie poziomo a
nie pionowo (w tym 2 przypadku "czesc" cieplego powietrza ktora jest
wypychana do dolu zostaje ponownie wessana przez wentylator czyli sztucznie
podnosi sie temp. procka - problem ten mozna czesciowo wyeliminowac robiac
"podkladke"/kolnierz miedzy wentylator a radiator o wiekszej srednicy niz
radiator wtedy wylatujace powietrze bedzie w mnieszym stopniu uzywane
ponownie)

BTW mam nadzieje ze uzywasz jakiejs pasty termoprzewodzacej (najlepiej na
bazie srebra np ArcticSilver3) i radiatory przylegaja do calej powierzchni
procka

pozdrawiam