Program do oznaczania bad sektorow

Autor: Marcin (zanny_at_wp.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 19:25:59 MET DST

Witam,
    Niedawno na moim 4gb dysku pojawiło się troche bad sektorów, jest to
niewielki obszar mniej wiecej w sordku dysku a ich liczba sie nie zwiększa.
Pomyslałem więc, że moze da sie cos z tego dysku jeszcze wyciagnąc. Mógłbym
założyc dwie partycje, a ten "niebezpieczny" obszar pozostawić
niezalokowany, ale moze lepiej byłoby oznaczyć wszystkie, nawet te dobre,
sektory w tym obszarze dysku.
    Moje pytanie jest takie, czy jest jakiś program, przy pomocy którego
można wskazać jakie sektory oznaczyc jako nie do użytku ? Czy takie
rozwiązanie jest dobre czy lepiej może jednak podzielic dysk na dwie
partycje i pozostawic pewien wolny obszar ?

    pozdrawiam
Marcin,

ps. najlepiej jesli ten program bedzie pod Windows, ale jesli jesli cos sie
znajdzie pod Linux'a też nie bedzie źle.