Re: Program do oznaczania bad sektorow

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 21:12:29 MET DST

"Marcin" napisal(la) dnia 2002-08-01 19:25, te oto slowa:

> Moje pytanie jest takie, czy jest jakiś program, przy pomocy którego
> można wskazać jakie sektory oznaczyc jako nie do użytku ? Czy takie
> rozwiązanie jest dobre czy lepiej może jednak podzielic dysk na dwie
> partycje i pozostawic pewien wolny obszar ?

Najlepszy jest soft ze strony producenta dysku, ktory ingeruje w sposob
nisko-poziomowy w strukture nosnika (wiaze sie to zazwyczaj z
utrata danych).

> ps. najlepiej jesli ten program bedzie pod Windows, ale jesli jesli cos sie
> znajdzie pod Linux'a też nie bedzie źle.

Mozna probowac pod Linux-em:

e2fsck -c /dev/hd.. (uruchamia badblocks, ktory skanuje i automatycznie
relokuje)

dumpe2fs -b /dev/hd.. (wyswietla te uszkodzone/oznaczone)

Wyjsciem moze tez byc *debugfs* (reczna zabawa).

Patrz MAN (e2fsck, dumpe2fs, debugfs) ;-)

Hmm, swoja droga Symantec DiskEdit t(e)z chyba dal by rade ;-)

--
Best regards, Kosh                                     khn(at)wp.pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"