Re: Dylemat na temat Radeona

Autor: Kris (kris_at_twojepc.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 15:42:39 MET DST

Cześć,

> Zakladam ze od 8500? A co powoduje ze jest tanszy w produkcji?
> Dla mnie nie jest to wcale oczywiste.

ATI od początku projektuje konstrukcję R9000 na masowy rynek ... na cenę
wpływa nie tylko sam układ który ATI wyceniło nisko dla producentów ale
również integracja zarówno obydwu układów Ramdac jak i co ważne układu ATI
Theater (za to wszystko trzeba płacić ekstra). Bardzo ważne jest też to, że
R9000 może bez żadnych dodatkowych kosztów schodzić z tych samych linii
produkcyjnych co R7500 (zdecydowanie mniejsze wymagania niż przy
klasycznych, 6-warstwowych PCB z R8500) ...

> Raczej wielkosc seri rzutowalaby na cene.

Pośrednio możesz się tego spodziewać ... będzie zalew ... i nieporównywalnie
większa dostępność w stosunku do R8500 ...

> Skoro to nastepca 7500 to zgoda, ze gdy przestana byc nowoscia to beda
> tansze niz na poczatku. Pytanie jak dlugo jeszcze bedzie produkowany
> 8500.

IMHO do jesieni ...

> Mam jednak wrazenie , ze 8500 (a przynajmniej wersja LE) bedzie
> od 9000Pro tansze, i bedziemy mieli sytuacje jak gforce4mx i gforce3.

Drobnej rzeczy nie bierzesz pod uwagę ... R8500 nie jest układem masowo
produkowanym jak GF3 ... ciągle są niedostatki na rynku i osobiście nie
sądzą aby te ciekawsze zbyt długo zalegały magazyn ... z resztą po prawdzie
one w ogóle nie zalegają ... wciąż są przestoje w dostawach ... :-)

> Gf3 dobil ten model.

Za dużo naprodukowali ... błąd nVidia ... jakby wcześniej zatrzymali
produkcję to by ta sytuacja nie wystąpiła ...

> Czy 8500 dobije 9000Pro ? To pewnie zalezy jak dlugo 8500 beda jeszcze
> na rynku.

Ten Pro to trochę jak wypełniacz ... w sam raz nie on będzie stanowił
masówkę i nie do niego się odnosze ...

> Jesli jest ich tyle zeby wspolistniec przez pol roku to
> bedzie sytuacja podobna. No chyba ze 8500 zostanie na cenie 700zl

Już dawno z niej spadł ... :-) Min. to 530 zł a sensowne od 600 zł ...
wypasionego, markowego Gigabyte'a już widziałem w sklepie wysyłkowym za ok.
650 zł (6 gier w pudełku) ...

> a 9000Pro bedzie do 500zl ale jest to tak nieprawdopodobne, ze nie ma
> sensu brac tego pod uwage.

R9000Pro startuje u nas od przyszłego tygodnia z ceną ok. 580 zł (średniej
klasy producenci) ... będą i tańsze Pro ... a to dopiero początek (cena
spadnie) ... Oczywiście, że będą i droższe ale przecież nie o to chodzi ...

> Czy obecna sprzedaz gf3 to wlasnie ta wyprzedaz?

Tak. Od marca nie produkują ...

> To mialoby sens , ale czemu ciagle tyle jest kart gf3 w sklepach?

Za dużo wyprodukowali przed wejściem na rynek Ti4200 ...

> Obecnie 7500 mozna kupic za 350 brutto. Jesli 9000 bedzie za ta sama cene
> to dla rynku ekonomicznego bedzie to prawdziwy rarytas

Zaczynasz czaić ! :-) Będzie za tą samą cenę ... oczywiście nie od razu ...

> Oczywiscie to 9700.

Raczysz żartować ... to młotek dla hobbystów ... produkcja R8500 zostanie
zatrzymana wraz z anonsem R9500 ... R9700 to coś jak Ti4600 ... taki
wyżołowaniec ... trzeba walnąć po buzi konkurencję ... produkt
polityczno-entuzjastyczny :-)

> Tylko dodatkowe zasilanie wrozy druga grzalke typu
> athlon.

j.w. ... wydajność bez patrzenia na koszty ...

> Poza tym nie ma sensu wydac dzis ponad 2000zl za karte , gdy
> nie ma jeszcze directx9, a pierwsze aplikacje wykorzystujace ja beda za
> rok. Za rok ta karta bedzie pewnie za 1000zl.

Nie sądzę ... ta karta nie przeżyje nawet roku ... dobiją je zarówno słabsze
wersje jak i mocniejsze po przejściu na 0.13 um ...

> Wersja bez pro jesli bedzie tania jak 7500 to zewolucjonizuje rynek.

No widziesz ... małe naprowadzenie i nie muszę nic dodawać ... :-)

> Tom

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."