Re: Dylemat na temat Radeona

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 14:41:59 MET DST

> R9000 jest zdecydowanie tańszy w produkcji
Zakladam ze od 8500? A co powoduje ze jest tanszy w produkcji? Dla mnie
nie jest to wcale oczywiste. Raczej wielkosc seri rzutowalaby na cene.

> i zawsze porównywalne egzemplarze (pamięć, firma, wyjścia) będą tańsze ...
Skoro to nastepca 7500 to zgoda, ze gdy przestana byc nowoscia to beda
tansze niz na poczatku. Pytanie jak dlugo jeszcze bedzie produkowany
8500. Mam jednak wrazenie , ze 8500 (a przynajmniej wersja LE) bedzie
od 9000Pro tansze, i bedziemy mieli sytuacje jak gforce4mx i gforce3.
Ta sama cena za porownywalne modele a roznica wydajnosci na korzysc
gracza schodzacego z rynku. Czy ktos kupuje gforce4MX wersje z
najwiekszym zegarem? Nie sadze. Gf3 dobil ten model.
Czy 8500 dobije 9000Pro ? To pewnie zalezy jak dlugo 8500 beda jeszcze
na rynku. Jesli jest ich tyle zeby wspolistniec przez pol roku to
bedzie sytuacja podobna. No chyba ze 8500 zostanie na cenie 700zl
a 9000Pro bedzie do 500zl ale jest to tak nieprawdopodobne, ze nie ma
sensu brac tego pod uwage.

> oczywiście pod koniec produkcji R8500 może być
> wyprzedaż magazynowa ale to już jest inna sprawa ...
Czy obecna sprzedaz gf3 to wlasnie ta wyprzedaz? To mialoby sens , ale
czemu ciagle tyle jest kart gf3 w sklepach?

> karta jest IMHO bardzo
> sensownym produktem, który będzie znacznie szerzej (wiele firm) oferowany w
> docelowo bardzo korzystnych cenach ...
Obecnie 7500 mozna kupic za 350 brutto. Jesli 9000 bedzie za ta sama cene
to dla rynku ekonomicznego bedzie to prawdziwy rarytas

> R8500 też będzie miał następcę bo zbyt mała jest różnica pomiędzy nim a
> następnym w kolejce R9000Pro ...
Oczywiscie to 9700. Tylko dodatkowe zasilanie wrozy druga grzalke typu
athlon. Poza tym nie ma sensu wydac dzis ponad 2000zl za karte , gdy
nie ma jeszcze directx9, a pierwsze aplikacje wykorzystujace ja beda za
rok. Za rok ta karta bedzie pewnie za 1000zl.

> Jak wspominałem ... dla mnie R9000 to bardzo interesujący produkt dla
> szerokiego kręgu odbiorców ...
Wersja bez pro jesli bedzie tania jak 7500 to zewolucjonizuje rynek.

Calkowicie zgadzam sie.

pozdrowko
Tom