Re: Dylemat na temat Radeona

Autor: Kris (kris_at_twojepc.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 13:33:10 MET DST

Cześć,

> To tak jak porownanie ...

Sensowniejsze jest porównanie do Herc LE 128MB ... pomijając kwestię braku
drugiego Ramdac w Hercach 8500 ...

> Zajrzyj na tomshardware. Radeony 9000Pro sa oczywiscie duzo lepsze niz
> 7500 ale i zauwazalnie wolniejsze niz 8500.

I co z tego? Będą tańsze (i w miarę upływu czasu coraz bardziej cena zleci)
i IMHO zupełnie wystarczające dla większości użytkowników i nawet do gier
Dx8 ... R8500 jest porównawczo drogi w produkcji ...

> Jak NVidia wprowadzila serie 4X00 (w tym 4200) to ludzie rzucili sie na
> gforce3 bo stanialy. Jak pojawia sie 9000Pro to 8500 tez stanieja, a to
> ze dodatkowo beda sporo szybsze to tylko kiler dla 9000Pro.

Kolejne średnie porównanie Ti4200 miał faktycznie zastąpić GF3 a R9000
zastąpić R7500 (to taki VE kolejnej generacji). R9000 jest zdecydowanie
tańszy w produkcji i zawsze porównywalne egzemplarze (pamięć, firma,
wyjścia) będą tańsze ... oczywiście pod koniec produkcji R8500 może być
wyprzedaż magazynowa ale to już jest inna sprawa ... karta jest IMHO bardzo
sensownym produktem, który będzie znacznie szerzej (wiele firm) oferowany w
docelowo bardzo korzystnych cenach ...

R8500 też będzie miał następcę bo zbyt mała jest różnica pomiędzy nim a
następnym w kolejce R9000Pro ...

Jak wspominałem ... dla mnie R9000 to bardzo interesujący produkt dla
szerokiego kręgu odbiorców ... czołgu z niego nie zrobisz ale czuję, że
nieźle namiesza w low-end ... wiem, wiem ... benchmarki, fpsy, fsaa itd ...
a co ma zrobić klasyczny rodzimy entuzjasta z mocno ograniczonym budżetem
chcąc obejrzyć sobie Shadery w akcji? Na listach dysk. nie brakuje zasobnych
klientów ale nie wiem czy wiesz jak to wygląda w realiach przeciętnego
"Kowalskiego" ...

> Tom

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."