Re: Najlepszy kontroler ATA100 na PCI

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 10:55:47 MET DST

Użytkownik "Przemek" <brak_at_nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...] Dwie podstawowe wady -
> niska wydajnosc ,na plycie BX nizsza niz kontrolera wbudowanego
> w plyte i "chwila zamyslenia" programow zanim zaczna korzystac z dyskow
> podlaczonych > do kontrolera - pierwsze co widac to wydluzone uruchamianie
> programow do nagrywania ( np nero 20s) , ale np uruchamianie wyszukiwania
> plikow albo scandiska tez trwa kilkakrotnie dluzej.

Nie chciałem się wtrącać do rozmowy (czyt. kłótni), ale faktycznie po tej
wypowiedzi muszę dodać, że również wykonywałem testy takiego kontrolera na
płycie BX i miałem identyczne objawy. Podczas kopiowania plików, często cały
system co jakiś czas zatrzymywał się na kilka sek. i ogólnie miał dużo
niższą wydajność od kontrolera wbudowanego w płytę.

> kontrolera promise ktorego tez mialem okazje uzywac.

Tutaj niestety nie przychylę się do końca do tej teorii. Mam teraz Promise
FastTrack133 i trochę bydlak ma kiepskie sterowniki. Po podłączeniu dwóch
dysków Maxtor 160 GB system wieszał się podczas kopiowania z jednego na
drugi. Na mniejszych dyskach tego problemu nie było.

Pozdrawiam,
Sniper