Re: [OT]Re: amd v intel - dlugie

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 13:49:12 MET DST

> a tutaj mam taka mala refleksje.... co bylo kilka lat temu? intel, intel,
> intel, amd byly low endem dla beznadziejnych biurowych maszyn do pisania,
> zbili troche kasy produkujac po intelu 486, ale i tak intel byl the
besciak,

No niezupełnie...
Wojna między firmami zaczęła się pod koniec lat 80-tych, kiedy AMD wypuścił
80-386 40 MHz (max Intela to 33, AMD-40 byl tańszy od Intela 25)
Były procesy, Intel przegrał, no i zaczął stosować swoją słynną polityką
lojalnościową (jeżeli ktoś kupi procki od tych... z AMD, to niech sobie
dalej radzi sam, od nas już niczego się nie dowie...) Ale faktycznie, AMD
zasłynął z tego, że robił tańsze i szybsze wersjie procków Intela...

>potem wychodzi pII, pIII i tu nagle jak grom z jasnego nieba przychodzi pan
> athlon i zabiera yntelowi duza (relatywnie) czesc klijentow
Pierwszego, poważnego kopa Intel dostał po premierze K6 ! Tylko, że w Polsce
ten procek pojawił się duuuużo później...AMD miał tylko jedną fabrykę, i nie
nadążał z zamówieniami, więc K6 odniósł znacznie mniejszy sukces, niż by
mógł... Poza tym K6 najlepiej spisywał się na chipsetach VIA/AMD, tymczasem
w Polsce najczęściej pakowano go w intelowskie...:(
Parę lat temu łaziłem od firmy, do firmy, usiłując kupić K6 233 MHz i płytę
na chipsecie VIA Apollo VP3. 99% sprzedawców nie wiedziało o czym ja wogóle
mówię: wielkie gały "co??, jak ?? AMD ??? VIA ???nie ma takich!!!" Tylko
Pentium i płyty na VX... Trochę się pozmieniało, nie ???
A K7 AMD miało opracowanego już w 1997 roku!! Tylko, że poczekali sprzedając
niezłe w końcu K6-2 i K6-III, i równolegle budując nową fabrykę. Potem w tej
fabryce naprodukowali tony procków, a potem ogłosili premierę
Athlona...Dzięki temu od daty premiery Athlony są dostępne bez problemów. No
i mamy, to co mamy :))))

> a jeszcze co do osiagow,jakosc (czy jak tam) to nokia

Coś TY !!! Motorola Rulez !!! ;))
pozdro...
sprocket