[OT]Re: amd v intel - dlugie

Autor: Maciej \ (tp.sa_at_wp.pl)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 13:22:37 MET DST

> Intel ma 3GHz - a AMD sa zielone :)
> Intel ma 3 GHz ........ idz se kup 3 GHz
> Intel ma 3GHz .............. a pamietasz jak bylo kilka lat temu byl
> intel i tylko intel. tak wiec gdzies zatracil swoja przewage ..........

a tutaj mam taka mala refleksje.... co bylo kilka lat temu? intel, intel,
intel, amd byly low endem dla beznadziejnych biurowych maszyn do pisania,
zbili troche kasy produkujac po intelu 486, ale i tak intel byl the besciak,
potem wychodzi pII, pIII i tu nagle jak grom z jasnego nieba przychodzi pan
athlon i zabiera yntelowi duza (relatywnie) czesc klijentow, tu zaczyna sie
wyscig zbrojen, cen, niekoniecznie uczciwych zagran... nie wiem czy ktos
raczyl zauwazyc jak zmienilo sie podejscie do komputerow, z paczki w cennie
malucha, zrobil sie domowy niezbednik i to dzieki konkurencji intel-amd,
wspolzawodnictwo wymusilo nizsze ceny, wyzsze osiagi... czyli to co sobie
kazdy posiadacz peceta chwali, a co by sie stalo gdyby amd lub intela nie
bylo... mielibysmy jednego producenta, praktycznie monopoliste, pewnie
mielibysmy teraz procki porownywalne z pIII 500 Mhz i wmawiano by nam ze
lepiej i taniej sie nie da... (zamienic intela,amd na nvidie,ati - nazwy
procow na karty i tez bedzie ok), wiec czy jest sens mowic - to drugie to
szit, pali sie/ma niska wydajnosc ? tak nawiasem mowiac to qmplowi z gf1
spadl przyklejony radiator i wiatrak - gf spalil sie:) ale nikt nic nie
mowil bo nie bylo rozsadnej alternatywy:)... wiec zamiast mordowac w imie
boga procesora lepiej popatrzec na to z boku i tak nie pomozemy tu ani
inetlowi ani amd (ktos tu ma IBM'ema? przeciez on ma zyski 4 razy wieksze
niz intel, na kacjach yntela dalo sie zarobic 2,5 % a na ECS :) :) 50%) i
poczekac pol roku na obnizke cen i kupic sobie maszynke mazen...

a jeszcze co do osiagow,jakosc (czy jak tam) to nokia

--
- Maciej "yaq" tp.sa_at_wp.pl -
//      Jesus SAVES!      \\