Czy warto kupić korek do mojej obudowy?

Autor: Jacek Popławski (jp_at_no.more.hosts)
Data: Wed 24 Jul 2002 - 19:42:05 MET DST

Moja obecna konfiguracja:

- Athlon XP 1800, temperatura na procesorze od 40 do 60 stopni, jest wysoka,
  ale komputer stoi tuż obok monitora, ciepło nie ma gdzie uciekać

- Obudowa Englight 7233, temperatura wewnątrz obudowy (w pobliżu karty
  graficznej) - około 40 stopni

- płyta główna Soltek 75DRV5 z zamontowanym firmowym wentylatorem

- wentylator na procesorze - Titan D5TB(3) (co oznacza to "3"?), prędkość: ok.
  3000 obrotów na minutę

- wewnątrz obudowy dwa dodatkowe wentylatory, puszczone na 5V, nie wiem ile
  mają obrotów, na 12V miały 3000

- karta graficzna Voodoo3, bez wentylatora, w planach wymiana na ATI Radeon
  7500 lub 8500 (wiem, że 7500 nie ma wentylatora, ale nie ma już chyba
  _dobrych_ (ostry obraz) kart z tej serii, czy 8500 ma wentylator?)

Hałas nie jest duży, na pewno mniejszy niż na starej obudowie z wentylatorem
Spire. Chcę go jednak jeszcze bardziej zmniejszyć.

Czy jest jakiś sens wykładać ten typ obudowy korkiem lub matą? Przeczytałem
sporo dyskusji w archiwum pl.comp.pecet i pl.rec.audio. Wiele osób poleca taki
sposób wyciszania, inni mówią, że to kompletnie nic nie daje, bo np. dźwięk
wyleci tyłem obudowy.

Czy ktoś z was posiada obudowę Enlight? W jaki sposób ją wyciszaliście?