Re: Pytanie o graniczne pojemności dysków

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 23 Jul 2002 - 08:07:17 MET DST

Użytkownik "sprocket" <sprocket_at_sys.pl> napisał w wiadomości

> Idziemy dalej: pierwszy rok studiów, zajęcia z informatyki,
> zapoznanie z komputerem Mera- cośtam. Trzy duże pokoje, w zasadzie
> sale. W jednej stoją rzędem stacje (!) dysków twardych. Każda stacja
> wielkości pralki automatycznej, z klapą u góry. Otwieramy klapę,
> przekręcamy blokadę, mocne szarpnięcie i mamy HDD w ręku. Nie wiem
> ile cali, ale rozmiaru i grubości koła od samochodu osobowego.
> Pojemność ? 512 KB !! (słownie: _kilobajtów). Byly także 2 MB, ale ja
> osoboście jestem fanem tych 512-tek... pozdro...

Znam systemy, gdzie do dzisiaj pracują takie wirówki wyprodukowane w
latach osiemdziesiątych. Tyle że ciut unowocześnione, bo dyski mają
50-300 MB. Te które widziałeś, to może były jakieś prototypy ;-)).

A swoją drogą - pokaż mi HDD, który by przepracował non-stop (24h/d) 20
lat, i to prawie bez awarii. Zaznaczam, że mowa o dysku _z wymienną
kasetą_.

Tym właśnie różnią się technologie przemysłowe od technologii domowych.
. .

M.