Re: Pytanie o graniczne pojemności dysków

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 13:23:26 MET DST

> Można się jescze bardziej cofnąć :-))
> Jak gościu pisze prace magisterską to trzeba by zacząć od
> źródeł... przed xt, ibm miał eksperymentalnie coś jakby 2MB
> ale to jeszcze przed flinstonami :-))
>
> Robs.

Idziemy dalej: pierwszy rok studiów, zajęcia z informatyki, zapoznanie z
komputerem Mera- cośtam. Trzy duże pokoje, w zasadzie sale. W jednej stoją
rzędem stacje (!) dysków twardych. Każda stacja wielkości pralki
automatycznej, z klapą u góry. Otwieramy klapę, przekręcamy blokadę, mocne
szarpnięcie i mamy HDD w ręku. Nie wiem ile cali, ale rozmiaru i grubości
koła od samochodu osobowego. Pojemność ? 512 KB !! (słownie: _kilobajtów).
Byly także 2 MB, ale ja osoboście jestem fanem tych 512-tek...
pozdro...
sprocket