Re: Rozmyty obraz

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 23:51:34 MET DST

> Moj monitor strasznie niewyraznie wyswietla obraz. Jest rozmyty i przez to
> slabo widoczny. Na srodku ekranu nie jest najgorzej ale czym blizej jego
> skraju tym bardziej rozmywa.Jest na to jakas rada? Czy taka usterke da sie
> naprawic, czy po prostu mam go sobie darowac? Dzieki za pomoc. Pozdrawiam.

Może być kilka przyczyn...
1) Zbyt wąskie pasmo wizyjne. Łatwo sprawdzić, obniż rozdzielczość i/albo
odświeżanie. Jeśli obraz się wyostrzy, to jest to... Jaki to monitor, jakie
ma pasmo, jakiej rozdzielczości i odświeżania używasz ???
2) Błędy zbieżności. Najczęściej występują w rogach ekranu, wynikają z
nierównoległego prowadzenia wiązek elektronowych. Niektóre monitory mają
możliwość korekcji, ale to raczej bajer, choćby dlatego, że najczęściej jest
tak, że jak się w jednym rogu poprawi, to w drugim pogorszy...Jeżeli środek
ekranu jest ostry, to raczej już lepiej nie będzie...Błędy zbieżności są
wynikiem niedbałego wykonania monitora, kiepskich podzespołów, ew.
zakłóceń...
3) Kiepska karta graficzna, do bani układ RAMDAC i współpracujące z nim
podzespoły (filtry). Ale raczej wychodzi to na dobrych monitorach, napisz
jaki masz (i jaką kartę też)
4) Wszystko razem....
Oszczędzaj na wszystkim, ale nie na monitorze. Oczu nie będziesz mógł
wymienić...
pozdro...
sprocket