Re: jak zmniejszyć prędkość prędkość wiatraczka na procku ?

Autor: Pafnucy (pafnucy_at_wot.com.pl)
Data: Sun 21 Jul 2002 - 20:25:47 MET DST

Halo, in news:3D3AE9AA.316C2F3B_at_w.pl, Jack hat geschrieben:

> przyszedł mi wiec do głowy inny plan - i nikt mnie od niego
> nie odwiedzie - chcę zmniejszyć prędkość rezystorem

Też tak zrobiłem. Najpierw zasilaczem regulowanym dobrałem sobie
odpowiednie napięcie (takie przy którym wiatraczek jeszcze nieźle
dmucha ale nie hałasuje już tak bardzo) po czym wyliczyłem sobie
odpowiedni rezystor - wyszło że najlepszy będzie 33Ohmy.

> tylko pytanie :
> między który kabel mam wstawić ów rezystor ?
> (bo qrcze ... jest ich tam trzy)

Pomiędzy czarny albo czerwony (nie ma większego znaczenia). Byle nie
pod żółty bo na nim jest sygnał zwrotny dla płyty głównej informujący o
prędkości obrotowej wiatraczka.

--
Mit freundlichen Grüßen - Cezary 'Pafnucy' Belka
pafnucy_at_wot.com.pl * GG215734 * www.carus.prv.pl