Re: Instalacja nagrywarki...

Autor: Tadek (tadzik47_at_bez.spamu.wp.pl)
Data: Fri 19 Jul 2002 - 15:25:57 MET DST

> Kupilem wczoraj nagrywarke teac W-540e. (x40). Jest ona podlaczona pod
> secondary IDE jako master. Pod prymary IDE jest podlaczony HDD, jako
master
> i cd-rom LG, jako slave. Po odpaleniu kompa, zarowno WIN2000, jak i
> wszystkie inne programy uruchamiaja sie i dzialaja potwornie wolno.

Ułóż urządzenia tak, by pracowały parami w tych samych trybach. np. hdd
chodzi jako UDMA66, a nagrywarka w UDMA33, a CDROM w PIO4, to każde
urządzenie powinno pracować na innym kontrolerze ale może UDMA66 pracować
razem z UDMA33 choć w tym przypadku ja bym dysk UDMA66 zostawił sam a
nagrywacz UDMA33 i CDROM PIO4 razem jako secondary. Oczywiście tryby mogą
być inne a ja sobie 'gdybam' ale takie są ogólnie zasady połączeń.

>Po instalacji NERO 5590 pojawil mi sie Trzeci cd-rom w "moj komputer" (Nero
> imagedrive2 scsi cdrom device) i wtedy juz calkiem sie zdezorientowalem.

Jak sama nazwa wskazuje! IMAGEDRIVE - napęd obrazów! Jest to wirtualne
urządzenie emulujące napęd CD do którego 'wkładasz' pliki-obrazy płyt.
Świetna sprawa jak masz duuuuży dysk. Nie musisz wkładać fizycznie płyty,
tylko tworzysz jej obraz na dysku i uruchamiasz z IMAGEDRIVE'a.

pozdro
Tadek