Jeszcze raz MINT ATI 8500LE (HIS) ...

Autor: /// Kaszpir /// (Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl)
Data: Thu 18 Jul 2002 - 08:25:46 MET DST

Witam !

Jakiś czas temu kupiłem sobie kartę ATI 8500LE Mint (HIS). Niestety tamta
karta była porażką jeśli chodzi o jakość 2d , stabilność samego obrazu
(falowanie , drganie i itd) jak i same wykonanie ...
Tą kartę oddałem i czekałem na ciekawsze karty na chipie ATI ...

Po około miesiącu zdecydowałem się jeszcze raz zaryzykować i ponownie kupić
kartę MINTA tym razem miałem pewność że karta jest inna niż poprzednio jaką
miałem.

Po otrzymaniu karty sprawdziłem czy karta posiada takie pamięci jakie sobie
"zażyczyłem". Okazało się że tak , były to pamięci Hynix 3.6ns. Sprawdziłem
tez przejściówkę , wygląda na prawidłową (6-pin).
Po chwili karta została zainstalowana w moim kompie i nadszedł czas na
przetestowanie.
Oczywiście na początku ciekawy byłem czy będzie to taka sama lipna karta jak
poprzednio czy poprostu poprzednia karta była uszkodzona lub jakaś dziwna.
Karta powitała mnie bardzo dobrym obrazem 2d w rodzielczosci w jakiej
pracuje czyli w 1280x1024x85Hz na 19" monitorze iiyama VM Pro 450 (kinol
Diamondtron NF). Oczywiście po chwili sprawdziłem jak to z tym AGP , gdyż
wyczytałem że wielu ludzi nie może uaktywnić AGO Read i Write. U mnie
zadziałało bez problemu :-)
Nadszedł czas na przetestowanie w grach. Tego najbardziej się obawiałem ze
względu na to że poprzednia karta miała wręcz żałosny obraz (falujący obraz
, drgający , sam się przesuwający). Na nowej karcie nie było żadnych
problemów zarówno jeśli chodzi o samą stabilność pracy jak i samą stabilność
obrazu. Wszystko działało pięknie.
Jedyna wada tek karty to chyba dość głośny cooler ale i tak jest on cichszy
od tego który był w poprzednim Mincie ...

Na koniec dodam że karta ta jest w bardzo dobrej cenie około 600zł ...

PS. Jeszcze 1.5 mc temu byłem bardzo wkurzony na Minta i przyrzekłem że
nigdy nie kupię już nic spod znaku Minta , ale cieszę się że jeszcze raz
zaryzykowałem i że spotkała mnie miła niespodzianka :-)

PS. Wielkie podziekowania dla Krisa za wsparcie moralne oraz pomoc w
wyborze karty ;-)

PS2. Jesli ktoś jest zainteresowany to mogę wykonac na poniedziałek test
karty MSI Geforce3 TI200 128MB vs Mint HIS ATI 8500LE 64Mb , jeśli są ludzie
zainteresowani to prosze o odzew :-)

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///