Re: Jaki komputer [pomoc w doborze konfiguracji]

Autor: [_HEARTSHADE_] (heartshade_at_wp.pl)
Data: Tue 16 Jul 2002 - 23:01:55 MET DST

Zasilacz Noname (jakis JTT czy jakos tak) 250 watt, podlaczone:
Seagate 40 gb
Samsung 20 Gb
Samsung 80 gb, nagrywarka Lg 24, naped lg52, flop 2 karty muzyki i
karta Hercules Kyro 64mb, komp 1ghz celeron.Dyski na raidzie.
aha - modem isdn, drukarka i kamerka internetowa.

Zasilacz (250 wat) chodzi normalnie, lecz po przeczytaniu kilkuset opinii o
mozliwych wpadkach z zasilaczem,kupuje obudowe enlighta (nie pamietam
modelu-ale
taki
z lyzwa (jak nike) 300w). Podlaczam wszystko jak idzie. Komp chodzi ok.1.5
godz i
monitor zaczyna przygasac (?) dziwne - ze monitor(osobne zasilanie).
Wylaczam monitor i wlaczam
idzie wszystko normalnie... po ok 3 godz. komputer sie restartuje. Potem
praca na
kompie wygladala tak ze restart nastepowal w roznych momentach i ciezko bylo
dostrzec przyczyny. Poczatkowo myslalem ze HDD cos sie wali,ale Hdd byl
sprawny
wtedy rzucilem temat gdzies na forum czy grupie. wszyscy pisali o pradzie,
kupilem
listwe a calosc podlaczylem pod stabilizator napiecia. Bez zmian! restart co
pewien czas,
monitor przygasal. Wtedy ktos napisal mi o mozliwym niesprawnym zasilaczu.
Sprawdzilem w biosie i szok... napiecie tam gdzie winno byc 12 bylo 9 - 11,a
pod 5 - ok 3.5. !
Zanioslem kompa do sklepu, pokazalem - wymienili mi zasilacz na taki sam z
innej obudowy
enlajta i ...to samo. Przyniesli jakiegos swojego starego i napiecie bylo
juz normalne.
Efektem tych wymianek bylo to ze dostalem swojego enlihta z zasilaczem od
jakiegos
Modecoma i tak sie to dosyc dlugo sprawdzalo,az pewnego razu...
sprzedalem te obudowe, zostawiajac sobie swojego starego nonamea.
To ,a takze przygoda Pana z Tom Hardware uswiadomily mi ze jesnak enlajt
jest tym
towarem po ktorego nie warto siegac...

Poki co jestem w trakcie rozwazania zakupu nowej obudowy, nie bedzie to
napewno
zaden ENLIGHT ani Noname, mysle wlasnie o codegenie z 5 letnia gwarancja
(big tower),
cenowo i gwarancyjnie jest nawet atrakcyjnieszy od chiefteca.

*** HEARTSHADE of X-PLOD labs
xpl0d_at_sympatico.ca******