Re: Ratunku, ja juz nie moge z tym kompem

Autor: Zalek (ltk_at_interia.pl)
Data: Mon 15 Jul 2002 - 14:24:54 MET DST

A oto obiecanan dluzsza wersja moich zmagan:
I Czeasc pierwsza - Nadzieja i pierwsza instalacja
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Wszystkie plyty, z Winda98Se i softem sa sprawne, bo je sprawdzalem na innym
kompie.

1. Po zlozeniu, odpalilem kompa na starej Windzie, by przeniesc co
wazniejsze rzeczy z partycji c:, nim ja skasuje (m.in. katalog Win98). Przy
okazji chcialem sprawdzic, czy odtworzy mi filmy - i owszem, ale bez obrazu,
sam dzwiek. Nic to, przeciez to staar Winda, wiec ma prawo. 2. W PQmagic
skasowalem na pierwszym dysku wszystkie partycje, nastepnie zalozylem nowe i
je dodatkowo sformatowalem (tak postepowalem przed kazda nastepna instalacje
Windy).
3. Zainstalowalem po raz pierwszy Winde ze starego katalogu Win98. Wszytsko
fajnie, tylko podczas pierwszego uruchamiania wyskoczyl komunikat: "Blad
ochrony systemu Windows...". Nigdy wiecej pozniej ten komunikat sie nie
powtorzyl. Nic to, reset i odpalam Winde. Do karty dzwiekowej i modemu
instaluje recznie sterowniki, bo Winda nie daje rady.
4. Pierwsze co, to sprawdzam, czy nowy modem dziala sprawnie. Udaje sie
polaczyc z netem, choc polaczenie chodzi koszmarnie wolno. Na dodatek na
niektorych stronach pojawiaja sie takie dziwne rzeczy - zamiast obrazkow,
mam w ich miejscach jakies plamy, ktore przypominaja cos w rodzaju pikselozy
w trynie tekstowym. Czasami dotyczy to jakiejs czesci tla, gdyz mam wlasnie
takie szlaczki w tel niektorych stron. Ale problem nie dotyczy modemu - taki
sam wzorek mam na stronie startowej OE98. Przypadek ten powtarza sie za
kazda instalacja win98SE
5. No i zaczyna sie jazda - probuje instalowac jakis soft z plyty, ale Winda
prawie za kazdym razem robi jedna z dwoch rzeczy: albo nawet nie uruchamia
instalki, piszac cos, ze z plikiem cos jest nie tak, albo podczas instalacji
daje jeden z dwoch komunikatow - ze nie moze odnalezc na plycie wymaganego
pliku, albo ze "CRC checkig failed...". I tak praktycznie z calym softem.
6. Nawet jak cos sie uda zainstalowac, to przy probie uruchomienia wyskakuje
niebieski ekran z np.: "Wystapil krytyczny wyjatek 0E w 0028:C0005257 w VXD
VMM(01) + 00004257. Biezaca aplikacja zostanie zakoncozna.
7. Moja cierpliwosc wyczerpaly niebieskie ekrany, ktore pojawialy sie juz
nawet po kliknieciu w ikone MOj Komputer.

II Czesc druga - Wscieklosc i druga instalacja.
1. Tym razem katalog Win98 (moze cos tam jest kopniete) przegralem jeszcze
raz z CD na HDD. No wiec leci sobie instalka, az tu nagle przy wykrywaniu
urzadzen plug and play wyskakuje komunikat o tytule Blad pliku
instalacyjnego (.CAB):Nie mozna skopiowac plikow z dysku CD Windows 98
(notka: chodzi oczywiscie o katalog Win98 na HDD). Wyczysc szmatka, wploz
ponownie i kliknij przycisk OK. jelsi komunikat sie powtorzy, przeczytaj
sekcje B;edy CAB w pliku setup.txt. Znajduje sie on w katalogu Win98 na
dysku CD Widnows". Klikam OK, alo po dlugim czasie komunikat sie pojawia
ponownie. Reset, ale komp nie laduje mi Windy normalnie, tylko ponownie do
tego samego miejsca instyaalcji, w ktorym wyszukuje urzadzenia PnP.
2. Moze sie zle katalog Win98 przegral na HDD? Wiec znow kasowanie partycji
itd., a nastepnie inastalka Windowsa prosto z CD. Pojawia sie jednak ten sam
problem. Aha, czyli chyba dysk jest cos skopany. To bylby niezly przypadek,
ze sie skopal akurat w chwili, gdzy zmienialem sprzet

III Czesc trzecia -uff... ostatnia, ale i tak kaszana
1. Nowa plyta z instalka pomogla - ale zaraz przy pierwszym uruchomieniu,
komputer wywalil komunikat, ze jest prolem z rejestrem, ze on teraz jeszcze
raz uruchomi komputer i naprawi problem. No i faktycznie, po ponownycm
uruchomieniu niby wszystko jest ok.
2. Znow recznie poszly drivery do karty dzwiekowej i modemu. Tylko przy
instalacji softu znow te same problemy. Dodatkowo np. podczas proby
uruchomienia Best Player'a zaczelo wyskakiwac mnostwo okienek z tekstem:
Acces violation at addres 00493CAC in module Best Player. read of adres
FFF". Poznije jeszcze, po klinknieciu na ikone Moj Komputer niebieskie
ekran: "Wystapil blad wewnetrzny i jedno z uzywanych okien zostalo
zamkniete. Zaleca sie zapisanie pracy i zamkniecie wsyztskich programow, a
nastepnie ponowne uruchomienie komputera". Albo to:" Wystapil krytyczny
wyjatek 0E w 0028:C0005257 w VxD VMM(01)+00004257. Biezaca aplikacja
zostanie zakonczona"
3. No dobra, wylaczam kompa i wlaczam go po rtaz drugi. Udalo mi sie (!!)
zainstalowac WinZipa. Z uruchomieniem juz duzo gorzej. Wyskoczyl niebieskie
ekran:" Wystapil krytyczny wyjatek...". Po nacisnieciu dowolnego klawisza i
powrocie do Windy, ale pojawilo sie za to biale okienko zatytulowane
EXPLORER: "Explorer spowodowal ogolny blad ochrony w module USER.EXE przy
0006:0000689F" i przycisk zamknij, po kliknieciu ktorego, znow niebieskie
ekran z identyczna trescia jak poprzednio. Po kolejnym przycisku znow biale
okienko Windy, ze WinZip spowodowal ogolny blad ochrony w module
KRNL386.EXE" Po kliknieciu na Zamknij, kolejny biale okienko o tytule
KERNEL32:" Kernel32 spowodowal ogolny blad ochrony w module KRNL386.EXE" i
przycisk zamknij. Ale komp juz na nic nie rraguje. RESET.
4. trzeci raz uruchamiam kompa. BIOS nie wykrywa drugiego twardziela (tak
jakby w ogole byl odlaczony - nawet w setupie biosu jakby ustawienia same
sie zmienily, bo tam tez juz nie ma tego dysku). Winda laduje sie tylko do
czystego pulpitu, po czym niebieski ekran z:"Wystapil krytyczny wyjatek w 0E
w 0028:C00140DB w VxD VMM(01)+000130DB. Biezaca aplikacja zostanie
zakoncona". Fajnie, anwet nie zdazyla sie na dobre zaczac. Szkoda tylko, ze
to OS :((
5. Czwart raz staruje kompa, BIOS wykrywa nawet dwa dyski, ale przy Windzie
znow wyskakuje niebieski ekran, po nacisnieciu przycisku znika, ale za to
pojawia sie okienko Windy z tytulem MSGSRV32: Program wykonal nieprawidlowa
operacje..."

I dalem juz sobie spokoj. Nie mam zielonego pojecia, co z tym fantem zrobic.
Praktycznie stracilem cale dwa dni, siedzac i grzebiac w kompie, a i tak nic
z tego nie wyniklo. jestescie moja jedyna nadzieja i ostatnia szansa.

pzdr
Zalek